IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Председателят на VW: ЕС трябва да направи повече в помощ на автомобилната промишленост

Целите за съкращаване на емисиите трябва да бъдат приспособени към реалността, счита Ханс Дитер Пьоч

23:37 | 11.09.24 г. 12
Ханс Дитер Пьоч. Снимка: Bloomberg LP
Ханс Дитер Пьоч. Снимка: Bloomberg LP

Председателят на Volkswagen Ханс Дитер Пьоч призова Европейския съюз да промени целите си за емисиите и да внесе яснота за автомобилната индустрия в момент, когато автомобилният концерн планира съкращаване на работни места и безпрецедентно затваряне на заводи в Германия, пише Bloomberg.

Ветеранът на VW, който има тесни връзки със семейство Порше-Пийх, собственик на компанията, заяви, че политическите ръководители са поставили тежки климатични амбиции, но не са обмислили напълно стъпките, които са необходими за постигането им. Целите трябва да бъдат „приспособени към реалността“, за да получи индустрията повече време, счита Пьоч.

„Електрическата мобилност е бъдещето на индилидуалната мобилност, но, трябва силно да подчертая това, политиците зададоха на индустрията цели без да е налична необходимата инфраструктура и без да помислят дали клиентите искат подобно придвижване“, каза Пьоч в сряда на събитие във Виена.

Той ръководи VW в момент на разместване на пластовете в германската автомобилна индустрия, която изпитва затруднения с високи разходи и по-силна конкуренция от Tesla и китайските автомобилни компании начело с BYD. Във вторник VW отмени 30-годишната защита на работните места в Германия, след като миналата седмица предупреди, че може да затвори заводи в най-голямата икономика в Европа за първи път.

Разговорите с представители на работниците и профсъюзите, които имат необичайно влияние във VW, може да траят до края на годината, каза Пьоч в кулоарите на събитието.

„На тази фаза от процеса е много важно хората да бъдат убедени, че няма как да избегнем структурни промени“, изтъкна той.

Сега ЕС „трябва да създаде условията за успех на електромобилността от гледна точка на електрически мрежи, зареждане, суровини, автомобили и подкрепа за инвестициите“, допълни Пьоч.

Решението да прекрати споразуменията за сигурност на работното място вероятно ще въвлече VW в дълги сблъсъци с представителите на работниците. Съкращенията в базираната във Волфсбург компания са по-трудни за прокарване, отколкото в други автомобилни концерни. Половината от местата в надзорния ѝ съвет се заемат от представители на работниците, а германската провинция Долна Саксония, която притежава дял от 20%, често заема страната на представителите на профсъюзите.

В изказването си Пьоч заяви, че автомобилният сектор се нуждае от „иновативни, конкурентни продукти и силно сътрудничество от политиците, бизнеса и обществото“.

„Други региони в света успешно задават пример за нас. Протекционизмът и изолацията няма да помогнат“, допълни той.

Думите му бяха потвърдени от главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, който заяви, че автомобилните компании трябва да си партнират с китайските фирми и да се учат от тях.

Индустриалният инженер от Австрия Пьоч е и главен изпълнителен директор на Porsche, инвестиционния инструмент на клана Порше-Пийх. Той спечели доверието на семейството, като доведе до успешен край дългогодишната сага за придобиването от VW на производителя на луксозни автомобили Porsche през 2012 г.

Пьоч се присъедини към VW като финансов директор през 2003 г., след като преди това беше главен изпълнителен директор на Duerr и главен контрольор в BMW. Той е председател на VW от 2015 г.

„Тенденцията за е-мобилност ще надделее, но ще е нужно още време“, изтъкна Пьоч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:47 | 11.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 0 rate down comment 0
doba
преди 2 месеца
WV да не чакат, а да връщат обратно 1.3, 1.6 и 1.8 бензин, както и 1.9 дизел. Да не се правя на спец де...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 16
гъбко
преди 2 месеца
До: тuквеник007 Видя в уикито що е то девиаторен ключ,а? Виж как научаваш всяка седмица по нещо ново. Нема едно благодаря да речеш, само нефелщини сипеш. До миналият месец не знаеше що е то ламбда сонда - "този модерен датчик" в автомобила. Фана ли нещо от физиката стояща зад процеса на измерване? Нема да минеш само с викито там. Не е като да цвилиш партизански песни и да мучиш по форумите за този лош,лош запад. Разкажи ни нещо за комплексаря на токчета от кремля и Жак Делор, скоро не си. Моля!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 17
гъбко
преди 2 месеца
До: Един Българин Ами то е лесно да се каже затваряй съоръжение за няколко милиарда, тука из форума ги отваряте и затваряте както прозорците на спалните сутрин. Едно работно място в автомобилно съоръжение създава около 7 работни места в икономиката на региона дето се намира. Не мисля, че цените на автомобилите са раздути, напротив, маржовете са на историческо дъно. Това дали на теб са ти скъпи е друга тема.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 2
Tikva007
преди 2 месеца
До: тъпко: Да, много заводи затварят. Само заводът за ланда-сонди няма да затвори. Няма да затвори и устата на такива експерти като теб, дето познават кога да си сменят ланда-сондата, още преди да й е светнала лампата, а свободното си време посвещават на енергетиката на бъдещето, където ще отговарят за употребата на девиаторните прекъсвачи. Изводът е, че цъкане му е ммаййкаттаааа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 месеца
До: гъбко Неефективните заводи трябва да се затварят, проблемът им е с работниците т.к. провинцията държи 20% и не може да вземе решението. Свръхкапацитет може и да имат, но при тези надути цени на автомобилите няма да могат да го оползотворят. Преди имаха капацитет и произвеждаха на нормални цени и имаше високо потребление. Сега потреблението е свито не само на електричките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 21
гъбко
преди 2 месеца
До: Tikva007 И какъв е изводът от кретeнските ти притчи дето съчиняваш? Имат ли нещо общо с действителността? Всички по цял свят затварят по някой и друг неефективен завод. Голема драма, че и германците ще затворят един. В момента по света няма производител, дето да си е натоварил ефективно съоръженията. Има свръхкапацитет от производство на автомобили. А производството на електрическите коли намалява с около 30% работниците. По-малко части, по-малко оборудване. Как другите се справят, а те не?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 4
Tikva007
преди 2 месеца
От #5: Изглежда, нещо подобно сътвориха брюкселските зелки и със *зелената сделка*. Още лозунгите за *електрификацията* замирисаха на претоплен ленинизъм, тъй че и резултатите едва ли ще са много различни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 15 rate down comment 4
Tikva007
преди 2 месеца
От #4: Постановлението задължавало стопаните да предадат домашните си животни в колхозни стада за колективно отглеждане. Постановлението излязло рано пролетта и цяло лято нямало никакви грижи със стадата из безкрайните степи, но дошла есен и се оказало, че няма къде да приберат толкова животни за през зимата. И започнало библейско клане. После 2-3 години, който е ходил в СССР, е говорил за изобилие от всякакво евтино месо. И после - глад! Опашки за български и унгарски пилета и консерви.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 17 rate down comment 4
Tikva007
преди 2 месеца
*Сега ЕС трябва да създаде условията за успех на електромобилността от гледна точка на електрически мрежи, зареждане, суровини, автомобили и подкрепа за инвестициите, допълни Пьоч.* - СЕГА ли? След като навря в *** ггъззз цялата икономика на Европа? Напомня за едно маллоумие на московските комисари през 70-те години, когато с едно комисарско постановление забранили разрешеното до тогава отглеждане на някакви бройки крави и прассета в домашни стопанства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 17 rate down comment 4
sssaaa
преди 2 месеца
Фekaлници, не се карайте. Виновни са Русия и Китай. Точка по въпроса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още