Германската автомобилна група Volkswagen AG обмисля безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия в опит да постигне по-големи съкращения на разходите, нанасяйки нов удар на правителството на канцлера Олаф Шолц, пише Bloomberg.
Потенциалните мерки, насочени към основната едноименна марка леки автомобили, както и към други операции на групата, също включват опити за прекратяване на договора на Volkswagen със синдикатите за запазване на работните места до 2029 г., информира най-големият производител на леки коли в Европа и втори по големина в света по отношение на продажбите.
Ако планът се осъществи, той ще отбележи първите закривания на заводи в Германия за цялата 87-годишната история на Volkswagen, което предвещава сблъсък с профсъюзите.
„Икономическата среда стана още по-трудна, като същевременно в Европа навлизат нови играчи“, признава главният изпълнителен директор на групата Оливер Блуме, цитиран от Bloomberg. „Германия, като място за бизнес, изостава още повече по отношение на конкурентоспособността“, добавя той.
Мащабен сблъсък със синдикатите би представлявал голямо предизвикателство за Блуме, който също така ръководи и Porsche AG, след като предходни търкания с работниците доведоха до свалянето на редица негови предшественици.
Volkswagen се опитва да намали разходите на своята едноименна марка, където маржовете на печалбата отдавна изостават от тези на останалите брандове в груповото портфолио, като усилията срещат все повече трудности на фона на неравномерния преход към електромобили и забавянето при потребителските разходи.
Ръководителят на работническия съвет Даниела Кавало казва, че ръководството на Volkswagen се е провалило след срещи, в които изтъква, че основната марка на компанията, произвеждаща моделите Golf и Tiguan, рискува да се сблъска със загуба.
Компанията планира да затвори поне една по-голяма фабрика за производство на автомобили и един завод за компоненти в Германия, разкрива Кавало, като към това се прибавя и премахването на споразуменията за заплати.
Във Volkswagen работят около 650 000 души в световен мащаб, почти 300 000 от които се намират в Германия. Половината места в надзорния съвет на компанията се държат от представители на работниците, а германската провинция Долна Саксония, която притежава 20% дял в групата, често заема страната на синдикатите.
Предишни сблъсъци прекратиха или съкратиха мандатите на някои висши ръководители, включително Бернд Пишетсридер, бившия шеф на марката VW Волфганг Бернхард и Херберт Дийс, предшественикът на Блуме на поста главен изпълнителен директор. И тримата се опитаха да прокарат мерки за по-голяма ефективност, особено в дейностите на концерна в Германия.
Проучване на бизнес климата в германската автомобилна индустрия на икономическия институт Ifo показва влошаване през юли. По-лошите настроения произтичат както от оценката на текущата бизнес ситуация, така и от очакванията за следващите шест месеца.
Използването на капацитета е спаднало до 77,7 на сто, което го поставя с девет процентни пункта под дългосрочната средна стойност. 43,1 на сто от фирмите съобщават за липса на поръчки, което е спад от 29,2 на сто в сравнение през април.
Марката Volkswagen се затруднява да понижи разходите. Графика: Bloomberg
"Автомобилната индустрия все повече се плъзга към криза", казва Анита Вьолфъл, специалист в Ifo. „Съществено подобрение вероятно не трябва да се очаква през следващите месеци", добавя тя.
Междувременно икономистът Фердинанд Дуденхьофер обвинява икономическия министър на страната Роберт Хабек за съкращенията на служителите в рамките на Volkswagen в Цвикау.
„В края на 2023 г. той (Хабек) спря бонуса за електрическите автомобили за една нощ и по този начин елиминира пазара“, изтъква Дуденхьофер. Причината за съкращенията на работни места е, че търсенето на електромобили е твърде ниски. Но други страни също са виновни за намаляващия интерес към този вид задвижване, смята икономистът.
Първоначално Volkswagen преустрои фабриката си в Цвикау за производство на електрически автомобили. Бяха наети временно 2700 нови служители. Но стратегията на автомобилния производител не проработи. Цените на електрическите модели остават твърде високи, а към това може да се добавят и проблемите около разработването на софтуер.
Освен това конкуренцията от Китай нараства. Тук Дуденхьофер критикува политиката в Германия. На германския пазар електрическите модели се представят негативно, което означава, че се произвеждат само малки количества. В Китай пък се произвеждат големи количества електромобили, което прави продуктите по-евтини.
преди 3 месеца Компанията има невероятните почти 700 000 служители?! Някой с аналоговите мозъци може ли да го осмисли това?! И, след AI масираната "атака", за която се говори от поне 4 г., че ще "изяде"20%-30%-50% от работните места, това се явило като изненада за аналоговите бг мозъци, които предвиждат дори икономическа катастрофа. Ама, моля ви се, Карлуково, не си пускайте пациентите до свободен достъп до интернет! А, и да научат още нечто - AI ще увели производителността между 80% до 200%, а може и повече отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Ironhorse....Сигурно и ти знаеш, че си аналогов тролидиот! Браво, едно нещо верно да научиш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: тъпко: Иначе VW са чудесни коли. Само ланда-сондите им куцат. Но ти като професор и в аутомотив клъстера, знаеш лек и за този проблем, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: тъпко: Ташке, всичко написано от теб за Европа е така. Пропуснала си, че е в минало време, а си пропуснала, защото не живееш в никакво време. Живееш в Гугъл, а Гугъл не е време. Европа беше водач на човечеството, преди да я налазите вие - зелените хунвейбини на Сорос Цзе Дун. Вие я съсипахте. Коментирани са проблеми на VW само в Германия, защото са проблеми на германската икономика, управлявана от ваши хора. Толкова ви трябваха - 15-20 години, за да разсипете всичко, изградено там за 60. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: data Ами аз си мисля, че VW си проспаха последните 12-15г. в развойната дейност. Всички европейски производители в момента жънат по света с бензинови хибриди с икономични двигатели, с голяма палитра от батерии и напълно прилични мултимедийни системи в колите дори и в ниският клас. И то с милиони бройки, а VW за цяла година имат мижавите 234хил продажби и то за цял свят. Хем пропускат хибридите, хем не се справиха с електричките, хем софтуерът им куца... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Ironhorse Хех. Само дето всички по света си сверяват часовника първо с Европейското законодателство, регулации и стандарти, и после правят квото правят. Не случайно да имаш СЕ на опаковката означава най-висок стандарт на безопасност и качество в света. В ЕС се задава посоката и светът се нагласява по нея. Затова потока от хора искащи да живеят на подредено, чисто, с грижа за хората, място е към, а не от Европа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Време е някой да признае ,че не посоката , а по скоро скоростта на т.н. зелен преход не отговаря на технологичната реалност . Освен това сделките с Китай са като сделки с дявола ,американците го разбраха но германските концерни явно трябва да изядат още бой за да го вдянат . Относно Русия , Монката Паси ви го е казал 2016 : с Русия се преговаря вежливо , но добре въоръжен . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Идва икономически разгром за Германия и Западна Европа.Държавни и частни дългове до небесата, свръх държавна и ЕС регулация, която задушава бизнеса, внос на мигранти и потрошаване на огромни пари за социални плащания, населението е поставено в страх за физическото си оцеляване, след безпрецедентни 60 г живот в сигурност и разцвет.Опита на глобалистите за въвеждане на световна диктатура, ще завърши с войни, глад, мизерия и депортация на мигранти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: 5 гъбар, вас, членуващите в партията на ГуугЛенстващите Убавци, не мога да ви дишам!! Загадка е, защо все още сте тука, а не в гоогълЛенд. Вевроятно, защото не ви стига капацитета. Или пък не искат хора с предателски манталитет? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: тошко_стоте_акаунта Гугълни си Ukraine's New Thermite Drone. Приятно гледане! отговор Сигнализирай за неуместен коментар