Китайските производители на електрически превозни средства отчитат силни продажби през август благодарение на разширената програма за размяна на автомобили в Пекин и автомобилните дилъри, които трупат запаси в очакване на пиково търсене през септември и октомври, съобщава Wall Street Journal.
Пазарният лидер BYD е продал 373 083 електрически превозни средства миналия месец, с 36% повече спрямо август 2023 г. Анализаторите приписват резултата на по-голямото търсене на модели с подобрена хибридна технология, каквито компанията предлага.
Доставките на Li Auto растат през август с 38% до 48 122 броя, което според анализаторите на Citi се дължи на стабилните продажби на модела L6.
Междувременно Zhejiang Leapmotor Technology постави нов месечен рекорд с 30 305 доставки, влизайки в клуба на компаниите с месечни продажби от 30 хил. броя, а подкрепяната от Huawei Seres е продала 36 181 електрически коли през август, което представлява над петкратно увеличение на годишна основа.
XPeng е доставила 14 036 превозни средства, а Nio - 20 176 броя – четвъртият пореден месец, в който месечните доставки на стартъпа надхвърлят 20 хил. коли. От своя страна, Zeekr Intelligent Technology е доставила 18 015 превозни средства, което е ръст от 46% на годишна база.
Xiaomi обяви в акаунта си в Weibo, че доставките през август надхвърлят 10 хил. коли.
Акциите на китайските производители на електромобили обаче поевтиняват в края на сесията в Хонконг на фона на пониженията на по-широкия пазар.
Nio поведе спадовете, като цената на акциите ѝ се понижава с 5,5%, а книжата на Li Auto изтриват 4,5% от стойността си. Акциите на BYD поевтиняват с 3,0%, а тези на XPeng заличават 0,2% от стойността си. Цената на книжата на Leapmotor скача с 4,9%.
Анализаторите казват, че силните продажби през август до голяма степен отговарят на пазарните очаквания и се дължат главно на по-агресивната програма за размяна на стоки на правителството.
Увеличението на продажбите на BYD и Leapmotor от юли показва, че програмата за обмен има положително въздействие върху индустрията, коментира анализаторът на Nomura Джоел Ин. Натрупването на запаси от автомобилните дилъри за предстоящия период на пикови продажби също вероятно е подкрепило пазара през август, добавя той.
Китайските производители на електромобили намалиха значително цените на своите продукти от началото на годината и предложиха различни промоции, въпреки че правителството въведе стимули за увеличаване на закупуването на превозни средства.
През юли Пекин удвои субсидиите за замяна на стари леки коли до максимум 20 хил. юана, или около 2820 долара. Този месец продажбите на електромобили и хибриди в Китай за първи път надминаха тези на конвенционалните автомобили.