fallback

Китайските производители на електромобили търпят неуспехи в Европа след митата

Стимулите - или тяхната липса - продължават да играят ключова роля в продажбите на електромобили

14:31 | 31.08.24 г. 5

Китайските производители са продали по-малко електромобили в Европа през юли, тъй като новите мита на Европейския съюз засилиха въздействието на по-широкия спад в продажбите на електромобили, пише Bloomberg.

По данни на анализаторската компания Dataforce китайските марки, включително MG на SAIC Motor Corp. и BYD Co., формират 9,9% от регистрациите на нови електромобили в региона през юли, в сравнение с 10,2% през същия месец на миналата година.

Общото търсене на електромобили продължава да отслабва, след като Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, премахна стимулите за сектора в края на миналата година.

Китайските производители на автомобили и техните европейски партньори, които внасят колите им в ЕС, се опитват да се приспособят към повишаването на митата върху произведените в Китай електромобили до 48% от 5 юли.

Продажбите на китайски електромобили в Европа спаднаха след въвеждането на мита. Графика: Bloomberg

Този ход разпали търговското напрежение и доведе до ответни действия - в четвъртък Китай заяви, че е открил доказателства за дъмпинг на китайския пазар на бренди от страна на ЕС, въпреки че засега се въздържа от налагане на мита.

Очаква се временните мита на ЕС за електромобилите да станат постоянни през ноември в зависимост от резултата от търговските преговори между Брюксел и Пекин.

Европейската комисия заяви, че отговорите на китайската държавна компания SAIC на нейната проверка са били "изключително недостатъчни" и ѝ наложи максималните мита. Според данните на Jato Dynamics собственикът на марката MG е отбелязал 38% спад на регистрациите на електромобили в Европа през юли спрямо предходната година и още по-голям спад от 60% спрямо юни. През юни SAIC е доставила над 13 хил. електромобила MG на европейските дилъри.

Като цяло китайските компании са регистрирали по-малко от 14 хил. електрически автомобила в Европа през юли, което е значителен спад спрямо повече от 23 хил. през юни и понижение от 9,7% на годишна база според Dataforce.

Китайските производители на автомобили бързаха да изпреварят крайния срок за въвеждане на митата, коментира Матиас Шмид, независим автомобилен анализатор, базиран в Германия. По думите му това ги е оставило с по-малко електромобили за продажба през юли.

Най-големият китайски производител на автомобили BYD е удвоил присъствието си в Европа през юли в сравнение със същия месец година по-рано, въпреки че е отбелязал спад от 5,5% на месечна база. Компанията изгражда заводи в Унгария и Турция, които ще ѝ позволят да заобиколи новите мита, след като започнат да работят.

Шведският производител на електромобили Polestar, частично притежаван от китайския милиардер Ли Шуфу, не е причислен към китайските марки от Jato, въпреки че Dataforce го включва в своите пазарни анализи. Компанията започна да произвежда своя Polestar 3 в САЩ.

Xpeng Inc., китайският партньор на Volkswagen AG, заяви пред Bloomberg News този месец, че търси производствена площадка в Европа.

Продажби по марки. Графика: Bloomberg

Стимулите - или тяхната липса - продължават да играят ключова роля в продажбите на електромобили. В Германия продажбите на електрически превозни средства са намалели с 37% през юли и с 20% от началото на годината, по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.

В Белгия и Дания, където все още има стимули за електромобили, търсенето им продължава да расте.

През юли регистрациите нараснаха и в Обединеното кралство. Новото лейбъристко правителство обмисля дали да се присъедини към ЕС във въвеждането на тарифи, но все още не е взело окончателно решение.

Продажби по държави. Графика: Bloomberg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:31 | 31.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още