fallback

Polestar отчете поредната тежка тримесечна загуба

Производителят на електрически автомобили продължава да е затруднен от засилващата се конкуренция, високите разходи и по-бавното търсене

15:44 | 29.08.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Polestar Automotive Holding отбеляза поредната тежка загуба, тъй като производителят на електрически автомобили продължава да е затруднен от засилващата се конкуренция, високите разходи и по-бавното търсене, съобщава Bloomberg.

Шведският производител отчете оперативна загуба от 242,3 млн. долара за второто тримесечие, макар че това е малко под загубата година по-рано. Приходите са се свили със 17% до 574,9 млн. долара заради „по-ниските глобални обеми и по-високите отстъпки“, заяви Polestar в четвъртък.

Преди лидер в сектора на електрическите автомобили, Polestar се бори с високи разходи и нарастваща конкуренция от нови играчи, включително от Китай. В същото време потребителското търсене на електрически превозни средства отслабва на фона на високата инфлация и края на субсидиите на ключови пазари, което принуждава някои производители да предлагат отстъпки. Акциите на Polestar са се сринали с над 90%, откакто се отдели от Volvo Car преди две години.

Усилията за преструктуриране на компанията ще бъдат водени от бившия шеф на Opel Михаел Лохшелер, който ще замени главния изпълнителен директор Томас Ингенлат през октомври, съобщи компанията в сряда.

Polestar е доставила 13 150 автомобила през второто тримесечие – скок от 83% спрямо първите три месеца на годината, но под броя им година по-рано.

Компанията, която е частична собственост на китайския милиардер Ли Шуфу, заяви по-рано, че моделите Polestar 3 и 4 ще помогнат да се увеличат продажбите до над 155 хил. автомобила през 2025 г. Производителят каза в четвъртък, че остава уверена в по-силното второ полугодие на годината, особено през последните няколко месеца, когато продажбите на двата премиум SUV модела би трябвало да нараснат.

Компанията наскоро започна производството на Polestar 3 в САЩ, за да заобиколи митата върху произведените в Китай електромобили. Моделът на стойност 73 400 долара, който бе отложен поради проблеми със софтуера, се сглобява във фабриката на Volvo Car в Риджвил, щата Южна Каролина, и ще се продава в САЩ и Европа. SUV моделът се произвежда в завод в Китай от февруари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:44 | 29.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още