fallback

UBS: Continental може да възнагради щедро акционерите, ако раздели бизнеса си

Групата може да върне около 6 млрд. евро на инвеститорите чрез дивиденти и обратно изкупуване на акции в периода 2025 до 2027 г.

21:40 | 27.08.24 г.

Ако германският производител на автомобилни части Continental успее да отдели затруднения си автомобилен бизнес, възвръщаемостта за акционерите може да скочи, прогнозира UBS Group, цитирана от Bloomberg.

Банката вижда възможност за оставащите звено за автомобилни гуми и подразделението ContiTech да върнат около 6 млрд. евро на акционерите чрез дивиденти и обратно изкупуване на акции в периода 2025 до 2027 г., което се равнява на 50% от текущата пазарна капитализация на групата.

„Останалата част от компанията изглежда ще стане все по-привлекателна, тъй като ще се превърне във водещ производител на гуми с най-добра в класа си финансова възвръщаемост, която исторически е помрачена от автомобилното звено“, пишат анализатори на швейцарската банка, повишавайки оценката за акциите на Continental до „купувай“ от „неутрална“.

Акциите на германската група поскъпнаха с 4,6% в обедните часове на търговията във Франкуфрт, достигайки най-високото си ниво в рамките на деня от началото на юни.

Компанията обяви на 5 август, че обмисля да отдели подразделението си за автомобилни части, което произвежда спирачки и автоматизирани системи за шофиране и формира около половината от продажбите на групата.

Очаква се да бъде взето окончателно решение по темата до края на годината, като акционерите ще получат акции в независимо регистрирано автомобилно дружество, пропорционално на участието си в основната компания, без да инжектират допълнително пари.

UBS казва, че акциите остават притиснати след обявяването на плана, тъй като инвеститорите са предпазливи по отношение на непредсказуемата комуникация на фирмата, като в същото време остава потенциал за намаляване на насоките за маржа на оперативната печалба.

Проблемите пред Continental бяха подчертани и от решението на компанията да съкрати около 7150 служители в своя автомобилен бизнес по-рано тази година, за да направи звеното по-конкурентоспособно в разгара на индустриалния преход към електромобили. Свиването на работната сила на компанията представлява приблизително 3,6% от общия брой на служителите ѝ в глобален план. Continental също така се стреми към обединяване на обекти в Германия и на други места, включително в сферата на научноизследователска и развойна дейност.

Основните индустриални играчи в Германия са изправени пред мъчителен преход към по-чиста икономика. Притисната да намали разходите, като същевременно трябва да инвестира в нови технологии, Continental започна да преразглежда евентуални продажби на активи, съвместни предприятия и партньорства по отношение на своя автомобилен бизнес, който изостава от конкурентите си.

В края на миналата година Continental представи цели за икономии от около 400 млн. евро годишно от 2025 г., включително индикация, че компанията ще съкрати хиляди работни места. По това време влиятелният председател Волфганг Райцле каза, че компанията е „готова на всичко“, за да поправи своя автомобилен отдел.

Германските доставчици на автомобилни части Continental, Robert Bosch и ZF Friedrichshafen се подготвят за охлаждане на производството на превозни средства тази година на фона на забавеното търсене на електромобили, наред с прогнозите за слаб икономически растеж в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:18 | 27.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още