fallback

ЕК понижава митата върху произвеждани в Китай модели на Volkswagen и BMW

Cupra Tavascan и електрическият Mini ще подлежат на 21,3-процентни мита вместо на максималните налози, предвидени от ЕК

21:06 | 20.08.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейската комисия (ЕК) ще понижи планираните мита върху вноса на изграждания в Китай електрически Cupra Tavascan от продуктовата гама на германската група Volkswagen AG, съгласно плана на Брюксел за изграждане на търговски бариери срещу произвежданите в азиатската страна модели с батерии, съобщава Ройтерс, цитирайки запознат с темата източник.

Сега ЕК ще наложи 21,3% мита върху вноса на Cupra Tavascan.

Споразумението представлява компромис от Брюксел относно митата, на които производителите на автомобили силно се противопоставиха, особено от германските концерни, които имат производствени мощности в Китай и генерират голяма част от приходите си там.

Cupra Tavascan не беше включен в разследването на Брюксел малко преди обявяването на митата, което означава, че автоматично моделът подлежи на 37,6-процентно мито.

Volkswagen отказа коментар по темата.

Междувременно BMW обяви, че неговото съвместно предприятие в Китай, което произвежда електрически коли Mini, е класифицирано като „сътрудничеща компания“ от ЕК относно митата върху произведени в Китай електромобили, което осигурява на марката мита от 21,3%.

„Логично, Spotlight Automotive (нашето съвместно предприятие с Great Wall Motors в Китай за производство на напълно електрически автомобили MINI) беше включен в кръга на сътрудничещите компании“, изтъква германският автомобилен производител.

Mini не попадна в анализа на Брюксел подобно на Cupra Tavascan.

По-рано във вторник ЕК понижи предложените от нея допълнителни мита върху вноса на произведени в Китай електромобили на американския концерн Tesla и каза, че електрическите модели на някои китайски фирми в съвместни предприятия с автомобилни производители от ЕС може да получат облекчения относно търговските бариери.

Изпълнителният орган на ЕС обяви, че все още вярва, че китайското производство на електромобили се е възползвало от обширни субсидии и предложи окончателни мита до 36,3%. Това е малко по-ниско от максималното временно мито от 37,6%, което Брюксел определи през юли за компании, които не са сътрудничили на антисубсидийното ѝ разследване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:58 | 20.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още