fallback

ЕС понижава допълнителните мита върху произведените в Китай електромобили на Tesla до 9%

По-ниски митнически налози ще получат и захранваните с батерии китайски компании в съвместни предприятия с автомобилни производители от ЕС

15:20 | 20.08.24 г.

Европейската комисия (ЕК) понижи предложените от нея допълнителни мита върху вноса на произведени в Китай електромобили на американския концерн Tesla и каза, че електрическите модели на някои китайски фирми в съвместни предприятия с автомобилни производители от Европейския съюз (ЕС) може да получат облекчения относно търговските бариери.

Във връзка със своето разследване относно предполагаемите правителствени субсидии за произвежданите в Китай електромобили ЕК публикува окончателни констатации, които провокираха търкания с Пекин, съобщава Ройтерс.

Брюксел определи допълнителни мита от 9% за внесените от Китай електромобили на марката Tesla. Временните налози, обвени през юли, достигаха размер от 20,8 на сто.

По-рано Tesla поиска преизчисляване на митата.

Изпълнителният орган на ЕС обяви, че все още вярва, че китайското производство на електромобили се е възползвало от обширни субсидии и предложи окончателни мита до 36,3%. Това е малко по-ниско от максималното временно мито от 37,6%, което Брюксел определи през юли за компании, които не са сътрудничили на антисубсидийното ѝ разследване.

Tesla беше сред компаниите, класифицирани като сътрудничещи на разследването на ЕС.

ЕК заяви, че е провела разследване, включително изпращане на екип до съоръженията на Tesla в Китай, за да провери какви субсидии е получила компанията от Пекин.

Служител на ЕК разкрива, че Брюксел е стигнал до заключението, че Tesla получава по-малки по размер субсидии от Китай в сравнение с китайските марки електромобили, които ЕС е разследвал.

Митата надвишават стандартните 10-процентни налози по внос на автомобили в ЕС.

Комисията, която следи търговската политика на блока, казва, че мярката е необходима, за да се противодейства на това, което според нея са несправедливи субсидии, изкривяващи европейския автомобилен пазар.

Във вторник ЕК посочи, че митата върху електромобилите на BYD ще бъдат 17%, а тези за моделите на Geely и SAIC – съответно 19,3% и 36,3 на сто.

През юли Комисията определи временни мита между 17,4% и 37,6% в допълнение към стандартните за ЕС мита от 10% върху вноса на автомобили.

Китайските фирми в съвместните предприятия с производители от ЕС може също да отговарят на условията за по-ниски митнически налози, изтъква още ЕК.

По данни на Dataforce митата на ЕС са забавили притока на произведени в Китай електромобили през юли. Броят на новите електромобили, които китайските производители като BYD Co. и MG на SAIC Motor Corp. са регистрирали в ЕС миналия месец, е намалял с 45% спрямо юни, изтъква Dataforce.

Като цяло, китайските марки отчитат 36% спад при продажбите на електромобили за 16-те страни в блока, обхванати от анализа. BMW, Stellantis и Tesla също внасят произведени в Китай електромобили, които подлежат на добавените мита на ЕС.

От своя старт през 2019 г. MG, BYD и други непрекъснато растат в ЕС — техният дял от пазара възлиза на 8,5% през юли спрямо 7,4% година по-рано. Въпреки че електромобилите все още са малка част от целия европейски пазар, те ще доминират с течение на времето, тъй като автомобилите с двигател вътрешно горене постепенно ще бъдат премахнати до средата на следващото десетилетие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:20 | 20.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още