General Motors Co. съкращава повече от 1000 софтуерни инженери, тъй като автомобилният производител се опитва да подобри ефективността на своя бизнес, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с въпроса.
Повече от 600 от съкращенията ще бъдат извършени в Мичиган. Това решение се обявено, след като по-рано това лято бившите мениджъри на Apple Inc. Дейвид Ричардсън и Барис Четинок бяха повишени до вицепрезиденти в групата.
„Докато изграждаме бъдещето на GM, трябва да опростяваме с фокус върху бързината и съвършенството, да правим смели избори и да приоритизираме инвестициите, които ще имат най-голямо въздействие“, изтъква концернът в изявление, потвърждаващо съкращенията, без да уточнява колко хора са засегнати.
GM отказа да посочи с колко ще се свие цялостната работна сила в областта на софтуерното инженерство след мерките.
Компанията разработва автомобилен софтуер, който управлява голяма част от системите на автомобила - от управление на батерията и характеристиките на шофиране до дисплеите на съдържанието, особено при най-новите електрически модели.
GM наема с бърз темп служители в разработката на софтуер от няколко години като част от ангажимента си да електрифицира постепенно продуктовата си гама и да създаде автономни превозни средства.
Автомобилният производител се надява, че новите услуги като свързването на клиенти със зарядни станции, цифровото съдържание и други неавтомобилни бизнеси един ден ще добавят милиарди долари към приходите му.
Разработването на нов софтуер се сблъска със затруднения. Компанията временно прекрати продажбите на своя електрически SUV Chevrolet Blazer и имаше проблеми с Cadillac Lyriq EV поради неизправности със софтуера.
При Blazer GM се сблъска с негативната реакция на потребителите, като изгради своя собствена информационно-развлекателна система, която трябваше да замени CarPlay на Apple. Производителят имаше проблеми и с дисплея, наред с други технологични проблеми.