fallback

BYD планира да построи монтажен завод в Пакистан

Компанията ще представи на пазара в събота три модела, които планира да продава в Пакистан, включително SUV и седан

22:42 | 15.08.24 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският производител на електрически автомобили BYD Co. планира да построи монтажна фабрика в Карачи, Пакистан, съвместно с местен партньор, за да се разшири на този пазар, съобщава Bloomberg, цитирайки запознат с темата източник.

Компанията ще покаже три модела, които планира да продава в Пакистан, включително SUV и седан, при представянето на марката си в събота (17 август), добавя източникът, пожелал анонимност. BYD има за цел да пусне в продажба допълнителни модели, както електрически, така и плъгин хибридни превозни средства.

Говорител на BYD потвърди, че концернът планира да навлезе на пазара с модели с такъв вид задвижвания, но отказа да даде подробности относно плановете за инвестиции и фабриката.

Пакистан е петата по големина страна в света по население, в която китайските автомобилни компании, включително Great Wall Motor Co., SAIC Motor Corp. и Chongqing Changan Automobile Co., навлизат на пазара през последните години и се конкурират с японските марки, включително Toyota Motor Corp и Honda Motor. Делът на електромобилите от общите продажби в Пакистан остава незначителен.

BYD си партнира с една от най-големите бизнес групи в Пакистан, Mega Conglomerate Pvt. , в сделка за партньорство, която надхвърля обичайния модел на дилърство, който компанията развива на повечето пазари, добавя източникът. Китайската фирма ще работи в съвместно предприятие с Mega Motors, дъщерно дружество на Hub Power Co., най-големият независим производител на електроенергия в Пакистан.

Фабриката ще бъде създадена край Карачи, където се помещават монтажни заводи на други автомобилни компании, включително на Toyota, Suzuki Motor Corp. и местните звена на Kia Corp. Заводът ще бъде завършен през първата половина на 2026 г.

BYD ще създаде шоуруми в Карачи, Лахор и Исламабад, за да започне продажбите през четвъртото тримесечие на тази година, изтъква източникът.

Най-продаваната автомобилна марка в Китай, която доставки три милиона леки коли през 2023 г., действа агресивно отвъд граница, особено в Югоизточна Азия, Европа и Латинска Америка, за да се възползва от статута си на водещ производител на електромобили и хибриди.

Базираната в Шънджън фирма, която присъства в повече от 80 държави, е подписала споразумения с Унгария, Турция и Бразилия за стартиране на производство на електромобили. Първата му фабрика извън Китай беше открита в Тайланд миналия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:42 | 15.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още