fallback

General Motors съкращава работни места в Китай като част от цялостна реорганизация

Групата ще се срещне с представители на местния партньор SAIC, за да планира по-голяма структурна промяна на бизнеса в страната

12:41 | 14.08.24 г.

General Motors Co. съкращава персонал в Китай и скоро ще се срещне с местния си партньор SAIC, за да планира по-голяма структурна промяна на своя бизнес там – своеобразно признание, че автомобилният производител от Детройт едва ли ще успее да възстанови продажбите си до пиковите нива от 2017 г.

GM съкращава работни места в отделите, свързани с китайския пазар, включително в този за изследвания и развитие, разкриват пред Bloomberg източници, запознати с въпроса.

През следващите седмици GM и SAIC ще обсъдят евентуални съкращения на капацитета като част от стратегическо пренасочване на американските модели, продавани в Китай.

Преоценката представлява голяма промяна в стратегията за GM, която спечели милиарди долари в Китай през 2018 г. Автомобилният производител се оттегля, тъй като много чуждестранни марки сега трябва да се борят с набиращите сила местни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света, изправен пред огромен свръхкапацитет.

Промяната включва преминаване към производство на електрически превозни средства, фокусиране върху по-престижни модели и внос на премиум превозни средства, изтъкват източниците. Обмислят се намаляване на капацитета на фабриката и допълнителни съкращения на работни места.

В GM и неговите съвместни предприятия в Китай работят повече от 58 000 души.

Групата ще продължи да произвежда по-евтини конвенционални превозни средства и електромобили на местно ниво чрез съвместните предприятия със SAIC Motor Corp. и Wuling Motors, някои от които ще се изнасят от Китай.

Производителят заяви, че местните марки дават приоритет на ръста на пазарния дял пред печалбите, което затруднява поддържането на обемите на продажбите. В резултат на това GM посочи, че работи с местни партньори за преразглеждане на китайската си дейност, което води до „повишена вероятност за бъдещи такси от отписвания, които могат да бъдат съществени, ако загубите продължат в близко бъдеще“.

30-годишният договор с държавната SAIC изтича през 2027 г., като GM иска да върне бизнеса към устойчива рентабилност преди това.

Целта е да се постави това партньорство, което прави автомобили за марките Buick, Cadillac и Chevrolet, в по-силна финансова позиция, така че да може да финансира собствените си операции и програми за развитие на превозни средства. Необходимите съкращения ще бъдат съизмерими с намалените очаквания за продажби в опит да се спре свиването на рентабилността, добавят източниците.

Второто партньорство на GM в Китай, известно като SAIC-GM-Wuling Automobile Co. Ltd., произвежда малки и евтини превозни средства.

През последното тримесечие, приключило на 30 юни, GM загуби 104 млн. долара от китайския си бизнес, част от загубата за първото полугодие на обща стойност 210 млн. долара.

GM обмисля промени в бизнеса си в Китай от месеци, като главният финансов директор Пол Джейкъбсън намекна за реорганизация в презентация пред инвеститори на 8 август.

„Трябва да останем конкурентоспособни и това означава, че трябва да разгледаме бизнеса с нашия партньор, за да сме сигурни, че можем да го възстановим до рентабилност“, изтъкна Джейкъбсън. „Китай може да бъде добър актив за нас и остава добър актив за нас“.

GM е една от чуждестранните автомобилни марки с най-голям опит в Китай, като става едва втората чуждестранна марка, получила разрешение за местно производство през 1997 г. след Volkswagen AG. Продажбите му достигнаха връх от 4 млн. броя през 2017 г. и спаднаха почти наполовина до 2,1 млн. броя миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:41 | 14.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още