fallback

Властите в Южна Корея провеждат извънредна среща за безопасността на електромобилите

Целта е да се определят правила, които да изискват от компаниите да разкриват марката батерии след пожара, предизвикан от електромобил в подземен паркинг

10:24 | 12.08.24 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейските власти започнаха извънредна среща, за да обсъдят безопасността на електрическите превозни средства и дали да изискват от автомобилните компании да разкриват марката на батериите. Това става на фона на растящите опасения сред потребителите, след като възпламенен електромобил в подземен гараж нанесе големи щети на жилищен блок, пише Ройтерс.

Потушаването на пожар от 1 август, който започва спонтанно от електромобил на Mercedes-Benz, паркиран под жилищна сграда, отне осем часа, като огънят унищожи или повреди около 140 коли и принуди някои жители да се преместят в приюти.

Заместник-министърът на околната среда на Южна Корея ръководи срещата, на която присъстват също представители на министерствата на транспорта и индустрията и националната противопожарна агенция, разкрива пред Ройтерс служител.

Очаква се правителството да обяви скоро нови правила относно безопасността при електромобилите.

Във вторник (13 август) представители на транспортното министерство ще проведат дискусии с автомобилни производители, включително Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea и Volkswagen Group Korea, за да обсъдят предложението за разкриване на марките батерии, използвани в електрическите модели.

Публикуваните в медиите изображения на десетки овъглени автомобили подхраниха страховете на потребителите относно електромобилите.

В началото на този месец електромобил на Kia Corp., оборудван с батерия на SK On, също се възпламени в подземен паркинг.

Автомобилните експерти твърдят, че електромобилите горят по различен начин от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като пожарите често продължават по-дълго и са по-трудни за гасене, тъй като батериите имат склонност да се запалват отново.

Столичният щаб за пожари и бедствия в Сеул изтъква в доклад, публикуван през февруари, че са възникнали 1399 пожара в подземни паркинги в Южна Корея между 2013 г. и 2022 г., като 43,7% се дължат на превозни средства. В документ се добавя, че източниците на електричество представляват 53% от автомобилните пожари в подземните гаражи.

Вестникът Chosun Ibo съобщи миналата седмица, че Южна Корея планира да изиска от производителите на електромобили да разкриват марката на батериите в автомобилите.

В момента производителите трябва да предоставят определена информация за превозните средства, като горивна ефективност и само ограничени подробности за батериите, като не е необходимо да посочват имената на доставчиците, пише вестникът.

В събота Hyundai Motor Co. идентифицира производителите на батерии, използвани в неговите 13 модела електромобили, включително за три модела от марката Genesis, на своя уебсайт, след като получи множество запитвания за производители на батериите.

Електромобилите на Hyundai и Genesis използват батерии от редица компании, включително LG Energy Solution (LGES), SK On, както и от китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:41 | 12.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още