Правителството на Италия настоява Dongfeng Motor Group Co. да се съгласи с гаранции за киберсигурността и защитата на данните като цена за подкрепата на Рим за изграждането на нов завод на китайския автомобилен производител, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с разговорите.
Въпреки че преговорите напредват, кабинетът на премиера на Италия Джорджа Мелони изисква компоненти като информационно-развлекателни устройства да бъдат осигурени от местни доставчици от съображения за сигурност.
Италианските държавни представители също така искат данните за потребителите да се събират и управляват в страната, добавят източниците, говорейки в условие на анонимност.
Италия се стреми да привлече китайски инвестиции в автомобилната си индустрия, която се свива през последните десетилетия, като същевременно обръща внимание на опасенията около защитата на данните и киберсигурността.
Министър-председателят се срещна с китайския президент Си Дзинпин в Пекин миналата седмица в опит да възобнови поразхлабените търговски връзки с най-голямата икономика в Азия.
„Навлизането на китайски автомобилен производител в Италия може да помогне за вдъхването на нов живот на един стагниращ пазар, стига местните доставчици да играят решаваща роля в осигуряването на компоненти и в гарантирането на западните стандарти за сигурност – особено за автомобилите от следващо поколение“, посочва Стефано Аверса от консултантската фирма AlixPartners.
Ограниченията са част от по-широка рамка от правила, насочени също към насърчаване на италианските доставчици на автомобили. Италия призова Dongfeng да си осигури поне 45% от нужните компоненти от местни доставчици, което би класирало китайската фирма за няколкостотин милиона евро държавни финансови стимули, допълват източниците.
Италия се е ангажирала да увеличи производството на автомобили в страната до 1 милион превозни средства до 2030 г. През 2023 г. това производство възлиза на 880 000 превозни средства, става ясно от данни на Международната организация на производителите на моторни превозни средства. През 2017 г. обемите достигат 1,14 млн. автомобила, а през 2000 г. – 1,74 млн. броя.
Мелони и министърът на индустрията Адолфо Урсо искат да привлекат друг голям производител на автомобили в Италия, след като групата Stellantis NV, доминиращият играч в страната, сигнализира, че може да премести част от производството си в страни с по-ниски разходи. Stellantis вече развива партньорство с Dongfeng в Китай и се споразумя да продаде активи на китайската компания миналата година.
Италия води преговори с други китайски производители, които разширяват дейността си в Европа, за да избегнат новите наказателни мита върху електромобилите, наложени временно от Европейската комисия (ЕК).
Привличането на Dongfeng ще осигури на Италия важна роля в усилията на Европа да започне бързо производството на електромобили, като същевременно ще помогне на страната да възстанови партньорството си с Китай след оттеглянето ѝ от водещата инфраструктурна инициатива на Си Дзинпин „Един пояс, един път“.