Половината от всички превозни средства, продадени в Китай през юли, представляват изцяло електрически превозни средства или плъгин хибриди - крайъгълен камък, който подчертава развитието на най-големия автомобилен пазар в света по отношение на процеса на електрификация, съобщава Ройтерс.
Продажбите на леки коли, използващи нов вид енергия (NEV), са скочили с 37% за миналия месец спрямо същия период на предходната година, като делът им сега достига рекордните 50,7% от общите продажби на автомобили, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Продажбите на NEV представляваха само 7% от общото търсене на превозни средства в Китай преди три години, но мащабните инвестиции във веригите на доставки задвижиха растежа на местната електромобилна индустрия, принуждавайки много утвърдени чуждестранни марки да се затрудняват да запазят пазарния си дял.
От друга страна, делът на електрическите и хибридни превозни средства от общите продажби в САЩ възлиза на 18% през първото тримесечие на тази година, става ясно от доклад на американската Администрация за енергийна информация.
Темпът на растеж на NEV в Китай се ускорява от скока от 28,6% през юни. Продажбите на изцяло електрически превозни средства се увеличават с 14,3% през юли спрямо отчетения през юни 9,9% ръст.
Стабилният ръст в продажбите на NEV помогна на някои местни марки, включително на BYD и Li Auto, да отчетат нови месечни рекорди при продажбите през юли.
Като цяло вътрешните продажби на автомобили се свиват с 3,1%, удължавайки спада за четвърти пореден месец на фона на слабото потребителско доверие, докато икономиката се затруднява да набере скорост на фона на продължителната криза на пазара на недвижими имоти.
Слабостта на автомобилния пазар накара китайската държавна агенция за планиране да обяви в края на юли, че паричните субсидии за закупуване на превозни средства ще бъдат удвоени - до 20 хил. юана (2785 долара) за превозно средство.
Столицата Пекин обяви миналия месец, че ще предложи да разшири лицензната си квота за NEV с 20 000, първото облекчаване на ограниченията, откакто през 2011 г. беше въведена строга система от квоти за облекчаване на задръстванията и подобряване на качеството на въздуха.
Продължителната ценова война, която обхвана пазара, също отслабва, тъй като производителите на автомобили се стремят да защитят маржовете, като генералният секретар на CPCA Цуи Донгшъ очаква по-нататъшно стабилизиране през август и септември.
Най-голямата китайска марка за електромобили и плъгин хибриди BYD продължи да предлага отстъпки през юли, но не толкова интензивно, отколкото през първата половина на годината.
Износът на превозни средства от Китай през юли е нараснал с 20% на годишна база, забавяйки се от увеличението с 28% през юни, тъй като произведените в страната електромобили се сблъскват с временните мита на ЕС.