Китайският автомобилен производител BYD Co. представи нова версия на своя електромобил Seal, която е снабдена със сензори LIDAR, съобщава Ройтерс.
Версията на електрическия модел, която трябва да се появи на пазара през 2025 г., ще се предлага при цена от 175 800 юана (24 515 долара), информира компанията в социалните платформи.
Междувременно охладеното търсене на електрически превозни средства натежава върху доставките на китайските автомобилни производители през юли, като редица местни марки отчетоха спадове на месечна база.
От производителите на автомобили, които вече са представили месечни данни, Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd., част от групата на Geely Automobile Holdings Ltd., е най-силно засегната от пазарния отлив, регистрирайки 22% спад в продажбите спрямо юни до 15 655 превозни средства.
Говорител на Zeekr каза, че проверките на оборудването и ремонтите по производствените линии обикновено се насрочват за лятото.
Производствените линии на Zeekr също се настройват, за да направят няколко нови модела, добавя говорителят, изтъквайки, че целта все още е месечен производствен темп от 30 хил. превозни средства месечно. Това трябва да бъде постигнато през последното тримесечие на годината.
Компанията майка Geely отчете в същото време спад на продажбите от 9,2% през юли, докато доставките на Great Wall Motor Co. се свиха с 6,9%.
Китайската асоциация на леките автомобили (CPCA) обяви миналата седмица, че продажбите на коли, използващи нов вид енергия (NEV), през юли вероятно ще останат непроменени спрямо предходния месец при 860 хил. превозни средства.
По-широките продажби на дребно вероятно ще спаднат с 2,2% на годишна база до 1,73 млн. броя, посочват от индустрията, на фона на по-бавния икономически растеж и приглушените потребителски разходи.
Пекин се опитва да подкрепи продажбите на електромобили, като миналия месец заяви, че ще удвои парите за търговия с по-стари автомобили като част от по-широк пакет от 300 млрд. юана (41,4 млрд. долара) за стимулиране на потреблението.
Пазарният лидер BYD Co. остава най-продаваната автомобилна марка в Китай през юли, въпреки че продажбите на леки автомобили се повишиха само с 0,2% до 340 799 броя. Докато продажбите на плъгин хибриди скочиха до 210 799 броя благодарение на отстъпките, тези на електромобили се свиват до най-ниското си ниво от пет месеца.
При трите китайски електромобилни компании, листнати в САЩ - Nio Inc., Xpeng Inc. и Li Auto Inc. - последната се откроява, отбелязвайки 6,8% увеличение на продажбите до 51 хил. превозни средства, до голяма степен поради популярността на неговите електромобили с удължен пробег.