Екипите, управляващи офис сгради и комплекси с апартаменти в Южна Корея, обмислят мерки, с които да адресират риска от пожар, след като експлозия на електрически автомобил доведе до евакуацията на над 200 семейства, съобщава Bloomberg.
Изключен от контакта седан на Mercedes-Benz е избухнал в пламъци миналия четвъртък в подземен паркинг на жилищна сграда в Инчеон, западно от Сеул, съобщават противопожарните власти. Над 700 живущи са били евакуирани заради спиране на водата и електричеството, а огънят е повредил около 140 автомобила, заявиха местните власти. 23 души са били хоспитализирани.
청라 아파트 전기차 화재 사고
벤츠 전기차라고 합니다
불 순식간에 붙네요 무섭 ㄷㄷㄷ pic.twitter.com/BA3l5GJbJY
— Healthy Investing (@btc_tsla_keepgo) August 1, 2024Няколко офис сгради сега забраняват електрически автомобили да влизат и паркират вътре, показват съобщения в социалните медии, а някои домоуправители съветват собствениците на електрически автомобили да бъдат внимателни, когато зареждат колите си.
Инцидентът разтърси обществеността в Южна Корея в момент, когато ръстът на продажбите на електромобили в световен мащаб се забавя. Въпреки че пожарите на автомобили с двигател с вътрешно горене са много по-често срещани, негативните настроения към електромобилите и риска от пожар, който батериите могат да донесат, увеличават причините, поради които потребителите избягват да купуват електрически автомобил, включително по-високи първоначални разходи и липса на надеждна инфраструктура за зареждане.
Mercedes-Benz Korea ще сътрудничи напълно на властите за разследване на причината за пожара, но отказва да коментира повече, според изявление.
Тъй като в социалните медии в Южна Корея сега активно се обсъжда безопасността на батериите за електромобили, някои хора преосмислят предстоящите си покупки на автомобили.
Потребителите на онлайн чат на общността на Tesla са обсъждали във вторник дали да отменят поръчките си, а един собственик на електрически автомобил се оплаква, че компанията доставчик е отказала да закара колата му до остров Чеджу. Друг собственик твърди, че офис сградата му е спряла използването на зарядни устройства за електрически автомобили.
Според доклад от 2023 г. на Националната противопожарна агенция на Южна Корея броят на запалващите се коли се увеличава всяка година както за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, така и за електромобилите поне от 2017 г. насам. Обикновено е по-трудно да се изгаси пожар на електромобил, тъй като пожарите от литиево-йонна батерия са с по-висока температура и траят по-дълго от бензиновите.