General Motors Co. променя начина, по който оценява представянето на своите служители в САЩ, за да възнагради по-добре работещите, показващи високи резултати, и да окаже натиск върху тези с по-ниски резултати да подобрят своето представяне или да напуснат, съобщава Ройтерс.
Според вътрешнофирмено съобщение, прегледано от Ройтерс, автомобилният производител от Детройт сега възнаграждава своите най-добри 5% от служителите с бонуси в размер на 150% от трудовото възнаграждение, което е повече от наличните в предишната система бонуси, за да задържи талантите, необходими за постигане на целите за трансформация към електрически превозни средства.
„За да гарантираме, че GM разполага с таланта, необходим за постигане на нашите амбициозни цели, е нужен по-съзнателен процес, който определя ясни очаквания за представяне и държи хората отговорни“, изтъква компанията в своето съобщение до персонала.
Традиционни производители на автомобили като GM и Ford променят системите си за оценка на ефективността на служителите в САЩ, за да се конкурират по-успешно с големите възнаграждения при конкуренти като Tesla и Rivian.
Новата система за класиране по представяне на GM оценява служителите по система от пет нива, от най-високото - „значително надхвърля очакванията“ - до „не отговаря на очакванията“.
Бонусите на служителите са обвързани с тяхното класиране. Компанията има около 53 хил. служители на трудов договор само в САЩ
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза през февруари, че промяната на системата за преглед на представянето, за да се направят бонусите по-тясно обвързани със създаването на стойност за акционерите, е важна част от бизнес трансформацията на концерна.
„Научихме, че правилният талант не е достатъчен. През последните две години беше наложително да преминем към правилна система за управление на представянето. Това е фундаментална промяна в начина, по който управляваме компанията“, изтъква Фарли пред анализатори.
Новата система на GM добавя горно и най-долно ниво към предишната, която се състоеше само от три нива.
Кристин Бала, партньор в консултантската фирма ClearBridge Compensation Group, изтъква, че допълнителните нова за служителите могат да позволят по-точна оценка на това къде се намират по отношение на тяхното представяне.
„Наличието на петобална скала е често срещан подход и позволява на компаниите да диференцират представянето по по-нюансиран начин от тристепенната скала“, посочва Бала.