Jaguar Land Rover (JLR) и Mercedes-Benz Group са сред редицата производители на луксозни автомобили, които са засегнати от голям срив, след като наводнението в Швейцария парализира водещ производител на алуминий, пише Telegraph.
Сега JLR изпитва проблеми при намирането на алтернативни доставчици, след като индийската Novelis, която управлява завод за алуминий в алпийския град Сиер, беше принудена да прекрати работа в края на юни.
Засегнати са още Porsche, BMW и Mercedes.
Проблемите с производството при Novelis са свързани с наводненията след обилните валежи в Централна Европа.
JLR посочва, че този проблем е отговорен отчасти – заедно с обичайните прекъсвания на производството през лятото – за „ограниченото производство“, което сега очаква от юли до декември тази година.
Алуминиевите сплави, произвеждани от Novelis, се използват в автомобилните панели и редица части на каросерията.
Говорител на JLR добавя, че производството продължава, но компанията търси алтернативни доставчици на Novelis, както чрез собствените си канали, така и с помощта на компанията майка Tata, базиран в Индия конгломерат.
„Наш приоритет е да сведем до минимум всякакво въздействие върху производството ни и от своя страна върху поръчките на клиентите. Затова работим с Novelis, за да оценим въздействието върху JLR и да разберем техните планове за възстановяване“, добавя говорителят.
JLR, която разкри проблема с доставките на алуминий в своя финансов отчет, подчертава, че прогнозата за печалбата за 2024 г. остава непроменена.
Това е поредният производител на автомобили, който изтъква проблема, след като Porsche беше засегната от затварянето на фабриката на Novelis.
Германската марка, част от групата на Volkswagen, заяви, че сега е изправена пред „значителен недостиг на доставки“ на определени алуминиеви сплави и издаде предупреждение за печалбата към инвеститорите.
Недостигът на алуминий засегна и веригите на доставки на други германски автомобилни производители, като BMW и Mercedes, но и двете компании изтъкнаха, че са успели да намерят алтернативи.
Междувременно JLR отчете 5% ръст на приходите от продажби за първото тримесечие до 7,3 млрд. паунда, рекорд за британската компания, като печалбата се повиши с 59% до 693 млн. паунда.
Компанията също така каза, че увеличава инвестициите в електрификация от 15 млрд. паунда на 18 млрд. паунда за пет години, което ще включва разработване на нови модели и преоборудване на фабрики. Това е еквивалентно на увеличение от 600 млн. паунда на година, като средната годишна инвестиция достига 3,6 млрд. паунда.
JLR се готви да започне доставките на първия си напълно електрически модел Range Rover през следващата година, докато първият електрически Jaguar от ново поколение вече се тества.
„Благодарение на упоритата работа и ангажираността на нашите хора, JLR постигна изключителен набор от резултати през първото тримесечие“, изтъква Адриан Мардел, главен изпълнителен директор на JLR.