fallback

Ferrari повиши прогнозата за печалбата заради по-високите цени на суперавтомобилите

Персонализираните опции осигуряват допълнителна ценова мощ за италианската компания

21:30 | 01.08.24 г.
Автор - снимка
Създател

По-скъпите модели като Daytona SP3 и нарастващото търсене от страна на купувачите на суперавтомобили с възможност за индивидуални спецификации накараха Ferrari да повиши прогнозата си за годишната печалба, съобщава Ройтерс.

Италианската компания заяви, че сега очаква коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) да се повиши до най-малко 2,50 млрд. евро за 2024 г. Това е повече от предишната оценка за 2,45 млрд. евро.

„Нашата нетна печалба и рентабилността ни се увеличават с двуцифрен темп, поддържани от обогатяването на продуктовата гама и увеличеното търсене на персонализации, което ни кара да надградим предишните насоки за годината“, изтъква главният изпълнителен директор Бенедето Виня.

След публикуването на резултатите, листнатите на борсата в Милано акции на Ferrari поскъпнаха с 2% към 17:30 ч. българско време.

За разлика от Ferrari германският концерн Porsche понижи своите насоки за печалбата поради неочакван недостиг на доставки на алуминиеви сплави.

Коригираната EBITDA на Ferrari за второто тримесечие се увеличава с 14% до 669 млн. евро, малко над оценките на анализатори за 650 млн. евро.

Компанията също генерира 121 млн. евро пари в брой през тримесечието.

Тя посочва, че покачването на цените на моделите е допринесло със 122 млн. евро за тримесечната печалба, подкрепена от търсенето на Daytona SP3, както и заради "няколко продажби" на ограничената пистова серия 499P Modificata, която струва 5,1 млн. евро.

Анализатори на Bernstein посочват и четириместния Purosangue и първите няколко доставки на хибридния модел SF90 XX Stradale сред факторите за подобрените резултати на компанията

Търсенето от страна на клиентите на персонализации - както в интериора, така и в екстериора, също подкрепят печалбата, заедно със силното представяне в Америка.

През 2023 г. персонализациите представляват около 19% от приходите на Ferrari от 6 млрд. евро, главно такива, свързани с боя, ливреи и използване на карбон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:26 | 01.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още