fallback

След Mercedes Китай препъна и BMW

Базираният в Мюнхен концерн все пак потвърди насоките си за цялата година, фокусирайки се върху надеждите около Neue Klasse

13:14 | 01.08.24 г.

Печалбата на германската автомобилна компания BMW AG се свива през второто тримесечие поради охлаждащите се продажби на ключовия пазар в Китай, където тя се присъединява към нарастващ списък от автопроизводители, сблъскващи се със забавяне на търсенето, пише Bloomberg.

Маржът на оперативната печалба на базирания в Мюнхен концерн се понижава до 8,4% спрямо 9,4 на сто за същия период на миналата година. Резултатът изостава и от пазарните прогнози.

BMW все пак потвърди насоките си за цялата година.

Производителите на автомобили се борят със слабия икономически растеж, устойчиво ускорената инфлация и намаляващите продажби на електрически автомобили в Европа. Продължителното възстановяване в Китай притиска допълнително компаниите, като Mercedes-Benz Group AG понижи прогнозата си за годишния марж миналата седмица, като отчетите на Stellantis NV, Nissan Motor Co. и Ford Motor Co. също не оправдаха очакванията на анализаторите.

„По-конкретно, в Китай приходите бяха повлияни от засилената конкуренция и по-слабите потребителски настроения“, изтъква BMW.

Доставките на превозни средства на компанията на най-големия автомобилен пазар в света се понижават с 4,7% през второто тримесечие, като кризата с недвижимите имоти натежава върху разходите. Икономическото забавяне в Китай засяга търсенето на широка гама премиум артикули, включително автомобили, часовници и дизайнерско облекло.

BMW повишава цените на моделите в гамата си и коригира в посока надолу целите за продажбите за дилърите в страната, за да избегне тежката ценова война, а в четвъртък групата заяви, че очаква икономическата ситуация там да се стабилизира, като се започне от текущото тримесечие.

Концернът обяви, че по-високите разходи за производство и труд, както и разходите за софтуерни проекти са натежали върху приходите.

Нетната печалба на BMW през второто тримесечие се свива с 9% до 2,7 млрд. евро. Приходите на групата, както и печалбата преди лихви и данъци също се понижават. Маржът на автомобилния бизнес на BMW е в долния край на диапазона от 8% до 10%, към който компанията се стреми за цялата година.

Производителят имаше успех в продажбата на електромобили. Неговите глобални доставки на захранвани с електричество модели като i4 и iX1 скочиха с 22% през второто тримесечие, засенчвайки резултатите на конкурентите Mercedes-Benz и Audi. Компанията се позова на атрактивното си продуктово портфолио за възхода на този пазар.

BMW залага на подновен импулс от своето поколение електромобили Neue Klasse, като продажбите са планирани да започнат в края на 2025 г. През първата половина на тази година разходите на компанията за научноизследователска и развойна дейност — включително за новата платформа — скочиха с над една пета до 4,2 млрд. евро.

С Neue Klasse BMW се стреми да намали наполовина разходите за батерии от настоящите нива и да увеличи пробега с около 30%. Превозните средства ще позволяват двупосочно зареждане, което позволява на купувачите да ги използват като резервна батерия в домашни условия.

Новите електромобили „ще издигнат BMW до напълно ново технологично ниво“, изтъква главният изпълнителен директор Оливер Ципсе.

Основният конкурент на групата, както в Германия, така и в световен мащаб – Mercedes - понижи перспективите си за възвръщаемостта на фона на слабото представяне в Китай и засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на автомобили. Германският концерн се превръща в поредната европейска компания от сектора, която коригира в посока надолу очакванията си за цялата година след слабо тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:14 | 01.08.24 г.
fallback
Още от Новини виж още