fallback

Най-големият автопроизводител в Индия надмина очакванията за печалбата

Maruti Suzuki обяви план, според който ще пуска в продажба по един електрически модел всяка година

18:28 | 31.07.24 г.

Maruti Suzuki Ltd., която отчете по-голяма от очакваната тримесечна печалба, подкрепена от по-силните продажби на нейните спортни автомобили, планира да пуска на пазара по един електрически модел всяка година, съобщава Bloomberg.

Нетната печалба на индийското звено на Suzuki Motor Corp. е нараснала с 47% до 36,5 млрд. рупии (436 млн. долара) през тримесечието, приключило на 30 юни, спрямо година по-рано. Резултатът засенчва оценката на анализатори за 32,72 млрд. рупии печалба.

Приходите растат с 9,9% до 355,3 млрд. рупии, което също надминава прогнозите. Общите разходи са се увеличили с 5,6% до 318,2 млрд. рупии, докато разходите за суровини се покачват с 16% спрямо същото тримесечие на предходната година.

Ръстът на печалбата се дължи на усилията на Maruti Suzuki за намаляване на разходите, благоприятните цени на суровините и валутните курсове.

Стабилните резултати отразяват силното присъствие на Maruti на автомобилния пазар в Индия - концернът държи над 40% дял към края на юни - и му дава повече огнева мощ относно капиталовите разходи и плановете за пускане на електрически превозни средства.

Maruti, която изостава от конкурентите си в разработването на екологично чисти автомобили, ще пуска по един електрически модел всяка година до 2031 г., разкри Рахул Бхарти, директор за връзки с инвеститорите в базираната в Ню Делхи фирма.

Първият такъв модел ще бъде показан на изложението Bharat Mobility Global Expo през януари 2025 г.

Maruti продаде над 521 хил. превозни средства през тримесечието.

Известен с това, че отприщи революцията сред достъпните малки автомобили в Индия през 80-те години на миналия век, автомобилният производител спечели от добавянето на по-големи превозни средства към своя продуктов микс. Тримесечните продажби на многофункционални превозни средства са нараснали с 29% спрямо миналата година, а продажбите на базовите модели са намалели с 12,4%.

Производителят планира да инвестира 450 млрд. рупии, за да удвои годишния си капацитет до 4 милиона автомобила до 2031 г.

След разширяване на капацитета в завода на компанията Manesar в Харяна през април, Maruti планира да отвори нова фабрика в Каркода през 2025 г., последвана от допълнения в завода в Гуджарат през 2026 и 2028 г., пише автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:30 | 31.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още