Германският автомобилен концерн BMW AG планира да обособи пет нови съоръжения за сглобяване на батерии от шесто поколение на три континента, съобщава Ройтерс.
В момента се изграждат заводи в Германия, Унгария, САЩ, Мексико и Китай, изтъква компанията, добавяйки, че подходът ще ѝ помогне да продължи с плана си дори ако възникнат неочаквани неблагоприятни политически или икономически събития.
BMW остава лидер сред германските марки премиум автомобили при продажбите на електрически превозни средства и тази година. Компанията отчете най-високите нива на доставки през първото полугодие сред своите конкуренти. Тя отбеляза 34% ръст на продажбите до близо 180 хил. електромобила от общо 1,1 млн. продадени превозни средства за периода.
Междувременно основният съперник на баварците, Mercedes-Benz, продаде приблизително наполовина по-малко електрически коли - 93 400 броя, което представлява спад от 17% спрямо същото време на предходната година. Общите продажби на основната марка Mercedes-Benz се свиват с 6% до 960 хил. превозни средства.
Porsche, Mercedes и Audi, част от групата на Volkswagen, заявиха, че предстоящите пазарни дебюти на модели ще помогнат да се компенсират загубените позиции и да се увеличат продажбите. Продажбите на Audi са намалели през първите шест месеца на годината с 8% до 833 хил. автомобила, като доставките на електромобили са нараснали само с 1,3%.
Междувременно се задълбочават проблемите за германските марки относно митата на Европейския съюз (ЕС) срещу произведените в Китай електромобили. Миналата седмица германската автомобилна асоциация VDA призова Европейската комисия (ЕК) да отмени допълнителните търговски бариери. Асоциацията заяви, че митата ще навредят на европейските и американски производители на автомобили, изнасящи своите коли от Китай, и рискуват ответни действия от страна на Пекин, които ще ударят тежко германската индустрия предвид големия обем на износа ѝ за Китай.
В отделно изявление изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе нарече митата „задънена улица“, твърдейки, че те ще навредят на глобалните компании, ще забавят декарбонизацията чрез ограничаване на доставките на електромобили в Европа и няма да направят нищо за укрепване на конкурентоспособността на европейските производители.