fallback

BMW планира да изгради пет съоръжения за сглобяване на ново поколение батерии

Планът предвижда тези фабрики да са разположени на три континента, като по този начин групата ще избегне политически или икономически сътресения

17:00 | 30.07.24 г. 1

Германският автомобилен концерн BMW AG планира да обособи пет нови съоръжения за сглобяване на батерии от шесто поколение на три континента, съобщава Ройтерс.

В момента се изграждат заводи в Германия, Унгария, САЩ, Мексико и Китай, изтъква компанията, добавяйки, че подходът ще ѝ помогне да продължи с плана си дори ако възникнат неочаквани неблагоприятни политически или икономически събития.

BMW остава лидер сред германските марки премиум автомобили при продажбите на електрически превозни средства и тази година. Компанията отчете най-високите нива на доставки през първото полугодие сред своите конкуренти. Тя отбеляза 34% ръст на продажбите до близо 180 хил. електромобила от общо 1,1 млн. продадени превозни средства за периода.

Междувременно основният съперник на баварците, Mercedes-Benz, продаде приблизително наполовина по-малко електрически коли - 93 400 броя, което представлява спад от 17% спрямо същото време на предходната година. Общите продажби на основната марка Mercedes-Benz се свиват с 6% до 960 хил. превозни средства.

Porsche, Mercedes и Audi, част от групата на Volkswagen, заявиха, че предстоящите пазарни дебюти на модели ще помогнат да се компенсират загубените позиции и да се увеличат продажбите. Продажбите на Audi са намалели през първите шест месеца на годината с 8% до 833 хил. автомобила, като доставките на електромобили са нараснали само с 1,3%.

Междувременно се задълбочават проблемите за германските марки относно митата на Европейския съюз (ЕС) срещу произведените в Китай електромобили. Миналата седмица германската автомобилна асоциация VDA призова Европейската комисия (ЕК) да отмени допълнителните търговски бариери. Асоциацията заяви, че митата ще навредят на европейските и американски производители на автомобили, изнасящи своите коли от Китай, и рискуват ответни действия от страна на Пекин, които ще ударят тежко германската индустрия предвид големия обем на износа ѝ за Китай.

В отделно изявление изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе нарече митата „задънена улица“, твърдейки, че те ще навредят на глобалните компании, ще забавят декарбонизацията чрез ограничаване на доставките на електромобили в Европа и няма да направят нищо за укрепване на конкурентоспособността на европейските производители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:04 | 30.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още