fallback

Акио Тойода предупреди, че може да изгуби мястото си в борда на Toyota

Подкрепата на акционерите за президента на групата падна до 72% на годишното общо събрание на компанията миналия месец

22:09 | 29.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Президентът на японската автомобилна група Toyota Motor Corp. Акио Тойода предупреди, че може да не бъде преизбран, ако подкрепата на акционерите продължи да намалява с досегашния темп през годината.

Подкрепата на акционерите за Тойода падна до 72% на годишното общо събрание на компанията миналия месец, следвайки препоръките на пълномощни съветници да гласуват против преизбирането му. За сравнение, през 2023 г. подкрепата за внука на основателя на Toyota беше 85%, припомня Ройтерс.

Резултатът от миналия месец отбеляза най-ниското ниво на подкрепа за директор в историята на Toyota, изтъква 68-годишният японец.

„Ако продължи с този темп, няма да присъствам в борда през следващата година“, коментира Тойода.

Рейтингът му на подкрепа сред чуждестранните институционални инвеститори беше особено нисък - едва 34%. Преди срещата пълномощните консултанти Institutional Shareholder Services (ISS) и Glass Lewis се противопоставиха на начина, по който Toyota реагира на скандала с сертификационните тестове.

Подкрепата на Тойода сред местните институционални инвеститори възлиза на около 55%, в сравнение със 70% или повече през предходната година.

Това показва, че половината от тях искат Тойода да се оттегли заради поведението му през последната година, споделя самият президент на групата.

По-слабата подкрепа сред институционалните инвеститори рязко контрастира с близо 99-проценнтия рейтинг на одобрение сред инвеститорите на дребно.

Проучване от края на юни междувременно показа, че Тойода е получил 1,62 млрд. йени (10,2 млн. долара) през фискалната 2023 г. като трудово възнаграждение, което е с 62% повече от това през предходната година. Увеличението контрастира с продължаващия скандал и разследванията около манипулираните тестове за безопасност в рамките на японската автомобилна група и нейните звена.

Пакетът от възнаграждения на Тойода включва основната му заплата в размер на 289 млн. йени плюс бонуси на стойност 324 млн. йени и около 1 млрд. йени под формата на акции, става ясно от документ, подаден до фондовата борса в Токио. Година по-рано Тойода получи 999 млн. йени.

Той преведе автомобилния производител през множество кризи – като се започне с множеството сервизни акции през 2010 г., когато се стигна до изслушване пред Конгреса на САЩ, последвани от земетресението и цунамито през март 2011 г. в Северна Япония и пандемията от коронавирус.

Междувременно Toyota се завърна на върха на глобалния автомобилен пазар като негов най-голям производител. Докато други автомобилни производители, като Stellantis и Volkswagen, се фокусираха върху електрическите превозни средства, Тойода подчерта осигуряването на „опции“, придържайки се към „подход с множество решения“, който включва хибриди и водородни коли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:09 | 29.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още