Nissan Motor Co. намали планираното производство с една трета в своя най-голям завод в Япония - ход, който също така ще доведе до намаляване на производството на японския концерн на популярен SUV модел, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Решението на Nissan отразява слабото търсене в САЩ и проблемите с остарялата продуктова гама.
Автомобилният производител обяви ден по-рано, че печалбата му за първото фискално тримесечие почти е заличена и коригира в посока надолу перспективите си за цялата година, след като беше принуден да предложи големи отстъпки в САЩ, подчертавайки нарастващия риск, пред който е изправен на най-големия си пазар.
За разлика от конкурентите Toyota и Honda, Nissan не предлага хибридни модели в САЩ и следователно не се възползва от неотдавнашния подем в търсенето на коли с това задвижване от американските потребители, тъй като ентусиазмът около електромобилите се охлажда.
Концернът сега планира да произведе малко под 25 хил. автомобила в своя завод в Кюшу, Югозападна Япония, изтъкват източниците.
Nissan очаква да направи около 10 хил. броя от модела Rogue, които ще се изнесат – половината от това, което първоначално беше планирано.
Освен в Кюшу, Nissan произвежда модела Rogue и в Тенеси.
Работниците на производствените линии в Кюшу сега работят по-малко от обичайните осем часа на ден поради намаленото производство.
Nissan се сблъска с натрупване на запази през 2023 г. по отношение на този модел в САЩ, като Rogue все по-трудно се продава на този пазар през настоящата година.
Компанията трябваше да предложи агресивни стимули, за да изчисти запасите, останали от 2023 г., като същевременно се въздържа агресивното популяризиране на модела през 2024 г., добавят източниците.
Nissan заяви през март, че ще пусне 30 нови модела през следващите три години и се стреми да увеличи глобалните си продажби с 1 милион автомобила, като същевременно намали разходите, за да подобри рентабилността.
През 2023 г. производителят продаде около 3,4 милиона автомобила в световен мащаб, което е с 5% повече спрямо предходната година.
Сега постигането на целта може да се окаже сложно, коментира Сейджи Сугиура, анализатор в Tokai Tokyo Intelligence Laboratory.
"Дори Nissan да се опита да продава луксозни или скъпи автомобили, няма такава мощ по отношение на популярността на марката в САЩ. Можете да видите това, когато погледнете цените на употребяваните автомобили", изтъква Сугиура, добавяйки: „Те трябва да дават отстъпки, трябва да продават със стимули“.
Въпреки че Nissan предлага два електромобила в САЩ, компанията е притисната от отлив на търсене, тъй като не предлага хибриди на този пазар.
„Цялостният американски пазар отчита изместване на търсенето към хибриди“, пишат анализатори от Goldman Sachs в бележка до клиенти, добавяйки, че пускането на хибрид на Nissan не се очаква в САЩ поне до 2026 г.
Компанията изтъква, че от 30-те планирани нови модела 16 ще бъдат електрифицирани, включително осем електромобила и четири плъгин хибрида.
Главният изпълнителен директор Макото Учида заяви в четвъртък, че Nissan иска подсили своята гама в Северна Америка, включително с плъгин хибриди, но отказа да даде конкретен график.
В световен мащаб запасите на Nissan сега възлизат на 640 хил. автомобила, най-високото ниво от повече от четири години. Състоянието на неговия бизнес в САЩ бележи още едно усложнение за автомобилния производител, който вече се сблъсква със свиване на пазарния си дял в Китай.
САЩ и Китай са двата най-големи пазара на Nissan и възходът на нови играчи в азиатската страна като BYD може да означава, че японският концерн ще стане още по-зависим от САЩ, тъй като перспективите за Китай остават помрачени.