Китайската технологична компания Xiaomi Corp. закупи парцел в Пекин за 842 млн. юана (116 млн. долара), за да разшири производството на електрически автомобили след успеха на дебютния ѝ седан, съобщава Bloomberg.
Мястото от 53 хектара е близо до съществуващата фабрика за електромобили на Xiaomi в китайската столица, става ясно от документи , публикувани от Общинската комисия по планиране и природни ресурси в Пекин.
Земята е закупена от дъщерното дружество Xiaomi Jingxi Technology Ltd. и ще бъде използвана за „развитие на индустрията за автомобили от висок клас и на превозни средства, използващи нов вид енергия“, се добавя в документите.
Xiaomi навлезе на автомобилния пазар през март със своя модел SU7, който се предлага на цена от 215 900 юана – първата стъпка в плана на главния изпълнителен директор Лей Джун за 10 млрд. долара да превърне компанията в основна сила на пазара на електромобили. Лей каза по-рано този месец, че Xiaomi вече е доставила 30 хил. автомобила и е напът да постигне първоначалната си цел за продажби за 2024 г. от 100 хил. автомобила още през ноември.
Успешното навлизане на Xiaomi в сферата на електромобилите контрастира с конкурентите, които се борят за пазарен дял в пренаселената индустрия. Пекин постепенно премахна националните субсидии за покупки на електромобили през 2022 г., докато забавянето на търсенето накара няколко производители, включително WM Motor Technology Group и премиум марката HiPhi на Human Horizons Shanghai Internet Technology Co. Ltd. да подадат молба за защита от фалит или да спрат производството.
Xiaomi, която е най-известна с производството на смартфони, също има за цел да започне производството и продажбата на спортно превозно средство , подобно на Model Y на Tesla Inc., още през 2025 г. По-рано беше съобщени, че компанията планира да започне работа по втората фаза на разширяването на действащата монтажна фабрика, като строителството е планирано да завърши през 2025 г. След първата фаза заводът разполага с годишен производствен капацитет от 150 хил. автомобила.
Разработчикът не отговори на молбата за коментар относно придобиването на земя в Пекин от Bloomberg.
През май Xiaomi се класира на осмо място сред компаниите в Китай, които дебютират на електромобилния пазар. Фирмата продаде 7058 броя от своя SU7 през април, като това е първият пълен месец на продажби за компанията от дебюта на модела в края на март.