fallback

Mercedes понижи перспективите за рентабилността след срив на печалбата

Сега групата очаква възвръщаемост от автомобилния ѝ бизнес в диапазона от 10% до 11%, след като преди това каза, че маржовете могат да достигнат до 12%

15:27 | 26.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Mercedes-Benz Group AG понижи перспективите си за възвръщаемостта на фона на слабото представяне в Китай и засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на автомобили, съобщава Bloomberg.

Германският концерн, който произвежда луксозни превозни средства, се превръща в поредната европейска компания от сектора, която коригира в посока надолу очакванията си за цялата година след слабо тримесечие.

Сега Mercedes очаква възвръщаемост от автомобилния ѝ бизнес в диапазона от 10% до 11%, след като преди това каза, че маржовете могат да достигнат до 12%. Печалбата през второто тримесечие се свива рязко, в съответствие с резултатите на редица други автомобилни производители, които страдат от спада в търсенето на електрически модели.

Цената на акциите на Mercedes се понижава с около 3 на сто около 11 ч. българско време.

Печалбата на групата за второто тримесечие се срина с 19% до 4,04 млрд. евро. Резултатът на Mercedes затвърждава седмицата като период на разочароващи отчети от автомобилната индустрия. В четвъртък Stellantis NV претърпя борсов крах, след като печалбата ѝ за първото полугодие се срина. Nissan Motor Co. и Ford Motor Co. също не оправдаха очакванията на анализаторите.

Производителите на автомобили са притиснати от по-слабото търсене в Китай и спада в покупките на електромобили в Европа, след като правителствата започнаха да намаляват или прекратяват финансовите стимули. Само BMW AG, най-големият съперник на Mercedes в премиум сегмента, се противопостави на тенденцията в Европа, след като пусна няколко нови модела с батерии.

Докато потребителите в Китай остават предпазливи, Mercedes "внимателно" управлява цените, обяви главният изпълнителен директор Ола Калениус пред анализатори.

Глобалните продажби на леки автомобили на Mercedes са намалели с 3,7% до около 496 700 броя в сравнение със същия период на миналата година, като продажбите на изцяло електрически превозни средства се свиват с една четвърт. На фона на промените в моделната гама и пониженото търсене в Китай продажбите на модели от най-висок клас падат със 17%. 

Mercedes понижи плановете си за електрификация, като междувременно коригира амбициите си за батериите, тъй като групата планира да инвестира повече в повишаване на рентабилността от своята гама с двигатели с вътрешно горене. В същото време Mercedes планира да пусне нови изцяло електрически модели, след като първото поколение автомобили, захранвани изцяло с батерии, не оправда очакванията. 

Групата изостава от BMW през първото полугодие по отношение на продажбите. Докато Mercedes успя да продаде 960 000 превозни средства, баварският производител може да се похвали с 1,1 млн. продадени автомобила, от които 180 хил. са електрически. Делът на електромобилите от общите продажби на Mercedes достига 93 400 броя.

„Разширяването на електрическите превозни средства се забавя на ключови пазари, докато компанията се фокусира върху здравословен растеж в пазарна среда, характеризираща се с големи отстъпки“, изтъкват от Mercedes.

Porsche, Mercedes и Audi, част от групата на Volkswagen, заявиха, че предстоящите пазарни дебюти на модели ще помогнат да се компенсират загубените позиции и да се увеличат продажбите.

Продажбите на Audi са намалели през първите шест месеца на годината с 8% до 833 хил. автомобила, като доставките на електромобили са нараснали само с 1,3%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:28 | 26.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още