fallback

Печалбата на Ford разочарова на фона на проблемите с качеството

Бизнесът на компанията с електромобили записа нова тримесечна загуба в размер на 1,1 млрд. долара

10:42 | 25.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ford Motor Co. отчете спад на коригираната печалба за второто тримесечие, тъй като автомобилният производител продължава да се сблъсква със скъпоструващи проблеми с качеството, докато бизнесът с електромобили отново натежава на рентабилността. След новината акциите на американския концерн поевтиняха с 11 на сто в края на борсовата търговия в сряда.

Базираният в Детройт производител регистрира коригирана печалба от 47 цента на акция, значително изоставайки от очакванията на анализаторите за печалба от 68 цента, сочат данни на LSEG.

Ръководството подчерта, че Ford продължава с опитите да изкорени структурната неефективност и да трансформира операциите си с конвенционални автомобили към напълно електрическа продуктова гама, но Wall Street не беше убеден.

„Казахте, че Ford е различна компания от това, което беше преди три години, но фондовата борса наистина не изглежда да е съгласна с Вас по този въпрос“, изтъква анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас пред главния изпълнителен директор на Ford Джим Фарли по време на конференцията на компанията.

Шефът на Ford превърна решаването на проблемите с качеството на автомобилния производител в приоритет, откакто пое управлението през октомври 2020 г. Оттогава Ford нае нов директор по качеството и трансформира някои от производствените си практики, за да избегне грешки, но все още оглавява индустрията по брой сервизни акции.

Разходите за гаранционни изкове са се увеличили с 800 млн. долара през второто тримесечие в сравнение с предходния период, информира финансовият директор на Ford Джон Лоулър. Той посочва, че повечето от тези разходи са свързани с по-стари превозни средства, пуснати на пазара през 2021 г. или по-рано. Лоулър добавя, че дейностите по обслужване на място през тримесечието са довели до еднократно увеличение на разходите за по-старите превозни средства и Ford очаква втората половина на годината да отговаря на очакванията за тези разходи.

Загубата на звеното на Ford за електромобили се свива през второто тримесечие. Графика: Ройтерс

Производителят запази своите годишни насоки от 10 до 12 млрд. долара печалба преди лихви и данъци.

Проблеми с растежа

„Не можем да разглеждаме това тримесечие като фактор, определящ цялата година“, изтъква Лоулър. „Ние сме силно уверени в това къде се намираме тази година. Планът работи. При тази трансформация нещата няма да се случат лесно. Ще има неравности, докато прекрояваме нещата“, добавя той.

Традиционните производители на автомобили понижиха амбициите си за електромобилите на фона на охладеното търсене, преминаването към хибриди, докато конкуренцията на пазара на коли с електрическо задвижване се засилва в лицето на Tesla и китайските марки.

По-рано този месец Ford промени плановете си за своя канадски завод, който се очакваше да произвежда триредови електромобили, като вместо това компанията сигнализира, че ще произвежда своя водещ пикап F-150. Фарли каза, че концернът не успява да посрещне растящото търсене на бензинови модели в САЩ.

При електромобилите Фарли фокусира усилията на компанията върху разширяване на глобалното си хибридно портфолио с 40% тази година, както и за разработване на платформа за гама от достъпни, по-малки електрически превозни средства.

Бизнесът на Ford за електромобили отчете оперативна загуба от 1,1 млрд. долара през второто тримесечие, което е по-малко от регистрираната през предходното тримесечие загуба от 1,3 млрд. долара.

Ръководителите очакват тази част от компанията да понесе загуба преди данъци и такси до 5,5 млрд. долара за годината.

„Инвеститорите може да губят търпение относно усилията на Ford въпреки настояването на ръководството, че компанията полага основата за печеливш, дългосрочен растеж“, коментира анализаторът на CFRA Research Гарет Нелсън.

Междувременно бизнесът с търговски превозни средства на Ford, който Фарли нарича свое "тайно оръжие", продължава да подкрепя общата печалба на компанията. Сегментът отчете оперативна печалба от 2,6 млрд. долара за тримесечието и марж от 15%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:42 | 25.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още