Френската автомобилна група Renault SA отчете по-голяма от очакваната оперативна печалба за първата половина на годината поради повишените цени на своите модели и пускането на нови предложения, съобщава Ройтерс.
Концернът обяви, че се придържа към прогнозата си за маржа на оперативната печалба за цялата година.
Миналата седмица Renault посочи, че обемът на продажбите му за първото полугодие е нараснал с 1,9% спрямо същия период на 2023 г. поради силното представяне на хибридните модели в Европа, неговия ключов регион.
Концернът отчете по-висок оперативен марж от 8,1% за първата половина на годината, спрямо 7,6% година по-рано, като резултатът засенчва очаквания от анализаторите марж от 7,9 на сто.
Това е ключов показател за Renault, която си постави за цел да постигне двуцифрен оперативен марж до 2030 г.
Автомобилният производител се придържа към прогнозата си за марж за цялата година от 7,4% или повече.
На въпрос по време на разговор с журналисти дали Renault може да постигне целта за двуцифрен марж по-рано от 2030 г., главният финансов директор Тиери Пиетон отказа коментар, добавяйки: „Продължаваме да се движим пред плана, който сме си поставили“.
Renault се върна към растеж миналата година след четири последователни години на спад в продажбите и се надява, че планираните 10 нови модела през тази година ще запазят инерцията ѝ.
Компанията се надява да бъде в челните редици на усилията на автопроизводителите да се електрифицират, с план едноименната марка да стане изцяло електрическа до края на десетилетието.
След като представи усилията на Renault за електрифициране, главният изпълнителен директор Лука де Мео призова по-рано тази седмица за „ малко повече гъвкавост “ в планираната за 2035 г. забрана на Европейския съюз (ЕС) за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене.
Но търсенето на електромобили се забави рязко в региона, като данните от Европейската асоциация на автомобилните производители показват, че продажбите са се увеличили само с 1,3% през първата половина на 2024 г.
Вместо това автопроизводителите се радват на силно търсене на по-достъпните и по-удобни хибриди и пускат допълнителни модели, за да отговорят на търсенето.
Renault пусна на пазара нови хибридни модели и миналата седмица ръководството ѝ посочи, че ще продължи да се развива в тази посока.
Групата отчете приходи за първото полугодие от 26,96 млрд. евро, което е с 0,4% повече спрямо предходната година и изпреварва пазарните прогнози за 26,9 млрд. евро.
Renault отчете по-ниска нетна печалба за първото полугодие в размер на 1,4 млрд. евро спрямо 2,1 млрд. евро, генерирани година по-рано, до голяма степен поради капиталовата загуба от 440 млн. евро от продажбата на дялове в партньора Nissan и разходите за преструктуриране в размер на 123 млн. евро.