IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Porsche понижи перспективите за финансовото си представяне през 2024 г.

Компанията се позова на забавянето на продажбите в Китай и охлаждането на пазара на електромобили наред с проблема с доставките на алуминиеви части

11:12 | 23.07.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Porsche AG понижи перспективите за своето финансово представяне за цялата година, заявявайки, че недостигът на алуминиеви части може да доведе до спиране на производството на някои модели – допълнителен натиск освен забавянето на продажбите в Китай, съобщава Bloomberg.

Германският производител на луксозни автомобили вече очаква възвръщаемост на продажбите от 15%, което е спад от обявените по-рано 17%. Марката, част от групата на Volkswagen, също така понижи прогнозата си за приходите и дела на електромобилите от общите годишни продажби.

Недостигът на части се дължи на наводняването на производствена база на важен европейски доставчик, изтъква Porsche. Проблемът е засегнал алуминиевите компоненти, които се използват във всички автомобили на Porsche.

Производството на превозни средства може да бъде засегнато в рамките на няколко седмици. Няколко европейски държави, включително Швейцария, се сблъскаха с мащабни наводнения през последните седмици.

Проблемите в Porsche предполагат, че други автомобилни производители също могат да бъдат засегнати, коментира в бележка до клиенти анализаторът на Morgan Stanley Хавиер Мартинез де Олкоз Сердан.

Междувременно Porsche обяви, че очаква да продава значително по-малко електромобили от първоначално предвиденото. Сега компанията прогнозира, че делът на това задвижване от общите ѝ продажби през 2030 г. ще бъде 80%. Тя смекчи оценката си на фона на охладеното търсене на електромобили в момента.

„Преходът към електрически автомобили отнема повече време, отколкото си мислехме преди пет години“, признава Porsche. „Нашата продуктова стратегия е настроена така, че да можем да предлагаме над 80% от нашите превозни средства като изцяло електрически през 2030 г. – в зависимост от търсенето на клиентите и развитието на електромобилността“.

Porsche подчерта несъответствието в своите три ключови пазара в прехода към електрическа мобилност, като търсенето напредва в Китай, забавя се в Европа и остава неравномерно в САЩ.

„Нашата двойна стратегия е по-важна от всякога“, изтъква Porsche, имайки предвид непрекъснатото развитие както на двигатели с вътрешно горене, така и на електрифицирани автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:13 | 23.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още