fallback

Suzuki очаква петкратен ръст на автомобилния пазар в Индия до 2047 г.

Компанията ще се фокусира върху местното производството на малки, достъпни електромобили, като планира делът на това задвижване да достигне 15% през 2030 г.

11:46 | 22.07.24 г. 5

Пазарът на автомобили в Индия е напът да достигне 20 млн. продажби до 2047 г., подпомогнат от обещаващия растеж на изцяло електрическите превозни средства, прогнозира вицепрезидентът на Suzuki Motor Corp. Кеничи Аюкава, цитиран от Bloomberg.

Първо, целта е Maruti Suzuki India Ltd., дъщерното дружество на японския автомобилен производител, да увеличи дела си на индийския пазар до 50% през 2030 г. от около 40% за предходната фискална година, приключила в края на март. „Уверени сме, че индийският пазар ще се разшири в средносрочен до дългосрочен план“, посочва Аюкава в интервю за Bloomberg.

Оформянето на Индия като икономическа сила и нейната разширяваща се средна класа представляват ясна възможност за базирания в Хамамацу, Япония, производител, който е активен в южноазиатската страна от 1983 г. и постигна успех, превръщайки се в най-продавания автомобилен концерн на този пазар с модели като Swift и Brezza.

За да запази лидерството си, Suzuki планира да представи първия си електромобил в Индия, както и в Европа, през следващата година, като се очаква да представи модела на предстоящото автомобилно изложение в Индия през януари, споделя Аюкава.

„Ще разработваме продукти, ще инвестираме и ще разширяваме нашата мрежа“, подчертава той.

Общо 4,2 млн. леки коли са били продадени в Индия през фискалната година, приключила в края на март, става ясно от данни на Асоциацията на индийските автомобилни производители. За да се постави тази цифра – и прогнозата на Аюкава – в перспектива, в САЩ са продадени 3,1 млн. леки коли през миналата година, докато в Европа тези обеми достигат 15 млн. броя. Китай е най-големият автомобилен пазар в света с 26 млн. продажби на леки коли, става ясно от доклад на Международната организация на производителите на моторни превозни средства.

И докато планираният eVX на Suzuki е първокласно електрическо превозно средство, автомобилният производител ще пусне и по-достъпни и компактни модели с по-леки батерии, изтъква Аюкава. Suzuki се стреми да електрифицира 15% от своите продавани в Индия превозни средства до 2030 г., добавя той.

„Индия е изправена пред екологични проблеми, така че смятам, че делът на електромобилите ще нарасне до известна степен“, коментира Аюкава. Въпреки че хората плащат повече за колите, отколкото преди, „Индия си остава пазар, съобразен с цените“, допълва японецът.

По думите му купувачите вече започват да проявяват по-голям апетит към кросоувъри и спортни автомобили. Конкуренцията е по-силна в този сегмент, защото това е „силна област за Tata и Mahindra“, изтъква Аюкава. 

Tata Motors Ltd., третият по големина производител на автомобили в Индия по пазарен дял, вече напредва по отношение на напълно електрическите варианти на своите популярни модели Tiago и Nexon и очаква бизнесът с електромобили да достигне рентабилност до началото на 2026 г.

Междувременно Suzuki ще се фокусира върху модели, които могат да се използват за ежедневни нужди, което ще изисква разработването на нови видове батерии, разкрива Аюкава. В бъдеще Suzuki може да започне местно производство на клетки през следващите 5 до 10 години, добавя той.

Що се отнася до сътрудничеството в Индия с Toyota Motor Corp., която изгради стратегическо партньорство със Suzuki през 2019 г. чрез дял от около 5%, Suzuki вероятно ще се фокусира върху по-малки автомобили, докато Toyota ще поеме водеща роля при по-големите модели, изтъква Аюкава. Технологията за електромобили на Toyota също ще подпомогне продуктовото развитие на Suzuki, допълва той.

„Ще научим основното ноу-хау от Toyota и постепенно ще го превърнем в наше собствено“, подчертава Аюкава.

Suzuki вижда потенциал и в автомобили, задвижвани от компресиран природен газ, който е по-евтин от бензина в Индия. Звеното Maruti Suzuki е продало 483 хил. коли с CNG през последната фискална година, което е с 47% повече спрямо предходната.

Въпреки че Suzuki планира да започне работа с четири завода, които преобразуват метан от кравешки тор в гориво за автомобили, които се движат със CNG, предстоят предизвикателства, като например монетизирането на органичния тор, който остава след производството на горивото в голям мащаб, посочва Аюкава.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:40 | 22.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още