fallback

Хибридите са в основата на силното представяне на Renault през първото полугодие

Електрифицираните превозни средства представляват 29,6% от продажбите на групата в Европа

15:45 | 18.07.24 г. 2

Обемът на продажбите на френския автомобилен производител Renault за първото полугодие е нараснал с 1,9% спрямо година по-рано поради силното представяне на хибридите в Европа, съобщава Ройтерс.

Компанията е продала 1 154 700 автомобила в световен мащаб в сравнение с 1 133 478 превозни средства за същия период на миналата година, като почти три четвърти от този обем са регистрирани в Европа.

Според Renault продажбите в Европа са нараснали с 6,7%, изпреварвайки пазарния растеж от 5,5%, като електрифицираните превозни средства, включително напълно електрическите и хибридните автомобили, представляват 29,6% от продажбите на групата в региона, което е с 4,3 процентни пункта повече от 2023 г.

Търсенето на електрически превозни средства се забави рязко в Европа, като данните от региона показват, че продажбите са се увеличили едва с 1,3% през първата половина на годината.

Но автопроизводителите отчитат силно търсене на по-достъпните хибриди и пускат допълнителни модели, за да отговорят на търсенето.

Renault се върна към растеж миналата година след четири последователни години на спад и се надява, че предвидените 10 нови модела за тази година ще задържат инерцията.

Цифрите от първото полугодие предполагат, че растежът през второто тримесечие леко се е забавил след ръст от 2,6% през предходните три месеца.

Това вероятно се дължи на спада в търсенето на международните пазари, включително Южна Корея, Индия и Аржентина, коментира Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault.

Но Европа предлага място за оптимизъм, тъй като търсенето на хибриди на марката расте с 45%, изпреварвайки пазарния растеж от 21% през периода.

Продажбите на хибриди представляват 34,6% от общите продадени обеми на марката, спрямо 25% преди година, подчертава Камболив. „Идеята наистина беше да постигнем растеж в Европа, който да се основава на хибриди през първата половина на годината“, добавя той.

Компанията пусна нови модели, които се предлагат само в хибридни версии и ще продължи с този подход, изтъква Камболив. „Има много силно търсене на този вид двигатели“.

В Европа продажбите на изцяло електрически превозни средства на Renault губят инерция с дял от 11,6%, но се очаква темпът да се засили през второто полугодие със скорошното пускане на пазара на Scenic EV и новия R5 през октомври.

Камболив вярва, че електрифицираните превозни средства, включително напълно електрическите и хибридните, ще надхвърлят 50% от продажбите на компанията през втората половина на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:45 | 18.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още