Правителствата на страните членки на Европейския съюз (ЕС) изразиха ралични мнения относно предимствата на митата на блока върху вноса на произведени в Китай електрически превозни средства в необвързващо гласуване, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Европейската комисия (ЕК), която наблюдава търговската политика на блока, определи временни мита до 37,6% върху електромобилите, внасяни от Китай, и обсъди мненията на членовете на ЕС чрез вота.
Дузина страни от региона са гласували в подкрепа на митата, четири са се обявили против тях, а 11 са се въздържали, добавят източниците.
Очаква се ЕК да вземе това предвид, когато решава дали да продължи с реализирането на окончателните мита в най-голямата търговска офанзива на блока срещу Китай.
Франция, Италия и Испания са гласували в подкрепа на митата, докато Германия, Финландия и Швеция са се въздържали, изтъкват източниците.
Германски източник разкрива, че въздържанието му е в духа на "важната солидарност" с ЕК. Финландия е имала съмнения дали това е в интерес на ЕС, като се има предвид, че не всички европейски производители на автомобили подкрепят мерките, изтъква служител от посолството.
Шведският министър на търговията Йохан Форсел посочва, че диалогът между Комисията и Китай за намиране на решение би бил много важен.
Брюксел ще продължи разследването си още три месеца и ще реши дали да предложи окончателни мита, които обикновено се прилагат за пет години.
Ако ЕК настоява за мита, те ще бъдат подложени на обвързващо гласуване сред членовете на ЕС и ще бъдат блокирани, ако квалифицирано мнозинство от 15 страни членки, представляващи 65% от населението на ЕС, гласува „против“.
Като знак за компромис, ЕК сигнализира, че може да обмисли по-ниски мита за изгражданите в Китай електромобили на BMW и Volkswagen, разкриха по-рано във вторник източници.