Европейската комисия (ЕК) сигнализира пред Volkswagen AG и BMW AG, че може да обмисли намаляване на митата върху вноса на произведени в Китай електромобили от двете германски автомобилни компании, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с плановете на изпълнителния орган на Европейския съюз (ЕС).
Брюксел посочва, че е готов да класифицира двата производителя като „сътрудничещи компании“, което означава, че техните изграждани в Китай превозни средства биха подлежали на 20,8-проценнти мита, което е по-малко от първоначално предвидените 37,6%.
Произведените в Китай електрически автомобили Mini на BMW и Cupra Tavascan на Volkswagen не са част от анализа на ЕК, който беше направен преди обявяването на митата, което означава, че те автоматично подлежат на най-високите налози.
Решението все още не е окончателно, добавят източниците, пожелали анонимност.
Брюксел има срок до есента да вземе окончателно решение за митата, които засега са с временен ефект.
Говорител на ЕК каза, че по време на разследването Брюксел е анализирал редица искания от компании, които все още не произвеждат електрически коли с батерии, и ще направи окончателна оценка по-късно в процеса.
„Заинтересованите страни ще бъдат информирани за предложението на ЕК и ще имат възможност да направят своите коментари преди публикуването на всякакви окончателни мерки“, добавя говорителят.
Междувременно китайската автомобилна индустрия призна, че перспективите за европейски мита върху вноса са забавили с 20-30 процентни пункта ръста на износа на нови коли с електрическо или хибридно задвижване от азиатската страна през последните месеци.
„Износът на коли, използващи нов вид енергия (NEV) в момента е изправен пред временен натиск“, признава генералният секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA) Цюи Донгшъ, цитиран от Ройтерс. „Растежът на нашия износ на NEV беше около 30-40% и сега се забави до малко над 10%, което означава, че ефектът от митата обхваща 20-30% от този растеж“, добавя той.