fallback

General Motors се отказа от целта за производство на 1 млн. електрически коли

Мари Бара призна, че компанията ѝ няма да разполага с производствен капацитет за изграждане на такива обеми в края на следващата година

10:09 | 16.07.24 г.

Главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мери Бара сви очакванията към програмата на компанията ѝ за електрически превозни средства, тъй като продажбите на пазара продължават да се охлаждат, пише Bloomberg.

Бара заяви пред CNBC на събитие в понеделник, че GM няма да разполага с производствен капацитет за изграждане на един милион електромобила в края на следващата година, каквато беше предишната цел. Главният изпълнителен директор посочи, че търсенето сред клиентите ще диктува колко бързо компанията може да достигне прага от един милион продажби на електромобили годишно и че в момента се наблюдава забавяне на доставките.

Тези коментари повториха забележките, направени от Бара през декември, когато тя каза, че постигането на целта за изцяло електрически парк до 2035 г. ще зависи от темпа на приемане на потребителите.

Забавянето на растежа може да бъде болезнено за GM, която съвсем наскоро преодоля проблемите с производството на батерии и вече отложи откриването на завод за електрически пикапи в предградията на Детройт. Автомобилният производител е в процес на увеличаване на производството на своя електрически SUV Chevrolet Blazer и по-малкия Equinox, за които се очаква да повишат продажбите.

Доставките на електромобили в САЩ остават непроменени през второто тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, но все пак са се увеличили с 11% спрямо първото тримесечие, изтъква компанията за пазарни проучвания Cox Automotive.

Първоначално GM си постави за цел да разполага с производствени мощности за един милион електромобила, но подчерта, че може да продаде толкова само ако пазарът го позволява.

Въпреки проблемите с електромобилите през април GM повиши насоките си за годишната печалба на фона на стабилните продажби на пикапи в САЩ. „През последните 24 месеца растем с годишен темп от 15%“, изтъкна главният финансов директор на GM Пол Джейкъбсън. „Това ни даде увереността да повишим насоките за цялата година“, добавя той.

Стабилното търсене на пикапи и SUV модели на американския пазар напълно компенсира по-слабото представяне на други места. GM продължава да изпитва трудности в Китай, където местните конкуренти печелят все по-голям дял спрямо американските и европейските компании.

Основният двигател е ръстът в продажбите на пикапи, особено на най-скъпите тежкотоварни пикапи. Средноразмерните пикапи Chevrolet Colorado и GMC Canyon се продават добре, като GM също така демонстрира подновен успех при базовите SUV-ове като Chevrolet Trax.

В писмо до акционерите Мари Бара заяви, че компанията продължава да разширява производството на батерии за електрически превозни средства. Тя посочва, че намаляващите разходи за суровини помагат за генериране на печалби от тези превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:09 | 16.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още