fallback

Японска компания води преговори за придобиване на звено на Goodyear за 1 млрд. долара

Yokohama Rubber се очертава като най-вероятния купувач на бизнеса с офроуд гуми, след като други кандидати се отказаха от подобна сделка

10:46 | 10.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на автомобилни гуми Yokohama Rubber Co. е в напреднали преговори за закупуване на бизнеса на Goodyear Tire & Rubber Co. за офроуд гуми за най-малко 1 млрд. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Японската компания се очертава като най-вероятния купувач на звеното на Goodyear, след като други кандидати се отказаха, добавят източниците. Трансакцията може да оцени активите на от 1 млрд. долара до 1,5 млрд. долара.

Yokohama преговаря с банки за осигуряване на финансиране. Разговорите продължават като условията по сделката може да се променят или такава да не се реализира.

Представители на Yokohama и Goodyear отказаха коментар по темата.

Акциите на Yokohama поевтиняха в Токио с 7,1% в сряда след новината на Bloomberg. Това е най-голямата ценова загуба за книжата в рамките на деня от ноември 2022 г.

Множество японски компании в индустрии, вариращи от промишленост до здравеопазване и технологии, гледат към закупуване на активи в чужбина, за да подкрепят диверсификацията и разширяването на фона на бания растеж у дома.

Продуктите на Yokohama включват гуми за леки автомобили, камиони и автобуси, както и промишлени превозни средства и минно и строително оборудване, показва информация, споделена на нейния уебсайт. Офроуд гумите се използват в индустрии като минното дело.

Другите продукти на компанията включват транспортни ленти, гумени плочи, както и оборудване, свързано с голфа.

Базираната в Акрон, Охайо, Goodyear заяви през ноември, че разглежда алтернативи за своя химически бизнес, марката Dunlop и отдела за офроуд гуми, с цел набиране на поне 2 млрд. долара. Компанията нарече този план "Goodyear напред".

Goodyear предупреди за още по-голяма конкуренция в индустрията за производство на гуми на фона на конкурентните производители, които увеличават капацитета си в страните с ниски разходи и агресивно търсят по-голям пазарен дял. Основните конкуренти на Goodyear в световен мащаб включват Bridgestone Corp. и Michelin.

Акциите на Goodyear поевтиняват с 26% от началото на тази година. Пазарната ѝ капитализация е около 3 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:46 | 10.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още