Доставките на германския производител на премиум автомобили Porsche се свиват със 7% през първата половина на годината, след като компанията направи няколко промени в продуктовата си гама, а търсенето в Китай се охлажда допълнително, съобщава Bloomberg.
Марката от групата на Volkswagen е продала 155 945 автомобила до края на юни, като растежът ѝ в Европа не успява да компенсира спадовете в Китай и Северна Америка. Спадът на продажбите в Китай се ускорява, като доставките там спадат с една трета.
Представянето на Porsche се влошава през последните месеци, като компанията отчете най-слабия резултат за първото тримесечие от листването си през септември 2022 г. Въпреки че производителят на емблематичния модел 911 казва, че този период вероятно ще бъде последван от възстановяване, купувачите на луксозни стоки са станали по-избирателни по отношение на разходите, като търсенето в Китай намалява поради продължителната криза с недвижимите имоти и по-слабата икономика.
През април Porsche предупреди, че представянето на нови модели, включително на електрическия Macan и обновения 911, ще натежи върху производството и възвръщаемостта. Продажбите на Macan спадат с 18%, а доставките на спортния автомобил Panamera се понижават с една четвърт. Продажбите на електрическия Taycan се сриват с 51%.
Porsche очаква маржове между 15% и 17% за тази година, при приходи от 42 млрд. евро. Производителят очаква рентабилността да се подобри през следващата година на фона на обновената моделна гама.
„През 2024 г. ще пуснем най-мощното продуктово портфолио на Porsche за всички времена“, обяви ръководителят на продажбите в Porsche Детлев фон Платен, добавяйки, че концернът ще продължи да предлага превозни средства с двигатели с вътрешно горене заедно с плъгин хибриди и електрически автомобили.
Това ще осигури „атрактивно предложение за всички клиенти – независимо от предпочитанията и развитието в отделните региони на света“, подчертава Фон Платен.
През юни акционерите в Porsche призоваха компанията да забави своя план за електрификация на фона на охлаждащото се глобално търсене на този вид задвижване.
Инвеститорите също така посочват бавните продажби в Китай и проблемите с набавянето на части, точно когато производителят се опитва да преработи основната си гама. Проблемите натежаха върху акциите на Porsche, чиято цена се срина с повече от една трета през последната година. Акциите на конкурента Ferrari междувременно поскъпват с около 40% за периода.
Porsche планира да предложи захранвани с батерии версии на моделите 718 Boxster и Cayman до средата на десетилетието, както и електрически Cayenne, който ще последва малко след това. Производителят има за цел изцяло електрическите модели да формират повече от 80% от продажбите му през 2030 г.
преди 4 месеца "...Продажбите на електрическия Taycan се сриват с 51%...." отговор Сигнализирай за неуместен коментар