fallback

Дилъри съдят Hyundai в САЩ заради неверни данни за продажбите на електромобили

Компанията е наказвала онези франчайзи, които не са се включили в схемата, става ясно от съдебна документация

11:11 | 09.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Група дилъри съди южнокорейския автомобилен гигант Hyundai Motor във федералния съд в Чикаго за предполагаемо завишаване на продажбите на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.

В документите към съдебния процес в Илинойс, който е започнал в петък от ищеца Napleton Aurora Imports и свързаните с търговеца франчайзи, се посочва, че Hyundai Motor America Corp. е упражнявала натиск върху дилърите да злоупотребяват с т.нар. инвентарни кодове, предназначени за предлагани на кредит превозни средства с цел изкуствено завишаване на данните за продажбите.

Дилърите, които са се съгласили да кодират неправилно превозните средства, са били възнаградени от Hyundai с отстъпки от цените на едро и дребно и други стимули, се добавя в документацията.

Hyundai обяви в понеделник, че не одобрява фалшифицирането на данни за продажбите и е започнал разследване, след като е бил уведомен за обвиненията.

Компанията също така казва, че води съдебни спорове в Южна Флорида за прекратяване на два франчайза, свързани с Napleton, заради обвинения в сексуален тормоз.

Адвокат на ищците от Napleton отказват коментар по темата.

Жалбоподателите в Чикаго обвиняват Hyundai в измама и нарушаване на законодателството „Робинсън-Патман“, федерален антитръстов закон, който забранява ценовата дискриминация срещу клиентите.

Дилърите, които „играят по топката“, ще получат допълнителен инвентар от по-бързо продаващи се модели на Hyundai. В съдебния иск се посочва, че схемата е поставила желания инвентар в ръцете на по-малко на брой дилъри, лишавайки клиентите от избор, като същевременно помага на Hyundai да рекламира преправени, оптимистични цифри за продажбите пред обществеността и инвеститорите.

В документите се добавя, че Hyundai е подчертал ръста на обема на продажбите си за електрически превозни средства, което кара обществеността да вярва, че търсенето е движено от пазара.

„Вместо органичен растеж, подхранван от желани превозни средства и потребителско търсене, HMA създаде многостепенна схема, за да накара дилърите си да докладват фалшиви продажби“, се изтъква още в жалбата.

Делото цитира изявления от телефонно обаждане на областния мениджър по продажби на Hyundai.

Дилърите посочват, че са им отказани ползи от Hyundai и са  поискали от съда да присъди неуточнена сума обезщетение за покриване на загубените продажби, приходи и печалба.

Napleton постигна извънсъдебно споразумение с Chrysler през 2019 г., след като заведе дело срещу автомобилния производител през 2016 г. за предполагаем план за лъжливо завишаване на данните за продажбите. Chrysler отрече твърденията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 09.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още