fallback

Електромобилите отново са в основата на силните продажби на Volvo

Делът на електрическите и плъгин хибридни моделите от общите продажби на шведите расте до 48% през юни

18:01 | 04.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на шведския автомобилен концерн Volvo Cars нарастват с 8% до 71 514 превозни средства през юни спрямо същия месец на предходната година, подкрепени от силното представяне на компанията в Европа и Латинска Америка, съобщава Ройтерс.

Сериозен принос към резултатите има и електрическия модел EX30, изтъкват от Volvo.

Компанията, която е собственост на китайската група Geely Holding, заяви, че продажбите на напълно електрически и плъгин хибридни модели са се увеличили с 41% и вече представляват 48% от глобалните ѝ продажби.

Данните за продажбите са доказателство за успешните мерки, които сме предприели относно нашата дългосрочна стратегическа посока и продължаващото търсене на нашите автомобили, подчертават от компанията.

Продажбите на Volvo в Европа, най-големият пазар на концерна, се увеличават с 34% през до 36 474 през юни.

Годишните продажби на американския пазар междувременно се свиват с 28% до 9304 автомобила, отчасти поради смущенията, свързани с киберсигурността, които наложиха спиране на работата в хиляди дилъри.

Общите продажби на Volvo Cars за първата половина на тази година са нараснали с 14% спрямо 2023 г. до 388 073 автомобила в световен мащаб.

Поради продължаващите търговски търкания между Европейския съюз (ЕС) и Китай Volvo започва да прехвърля производството на изградени в азиатската страна електрически превозни средства в Белгия. Компанията обмисля и спиране на продажбите на произведени в Китай електромобили за Европа, ако бъдат въведени мита от страна на Брюксел, съобщи през юни Times. В публикацията се добавя, че преместването на производството на моделите EX30 и EX90 на Volvo от Китай в Белгия може да отмени решението на компанията да спре продажбите.

В началото на миналия месец Volvo представи първия в света паспорт на електромобилна батерия, записващ произхода на суровините, компонентите, рециклираното съдържание и въглеродния отпечатък на батерията на своя водещ SUV EX90. Паспортът е разработен от Volvo в партньорство с британския стартъп Circulor, който използва блокчейн технология за картографиране на веригите на доставки за компаниите. Разработването на решението е отнело повече от пет години на компаниите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:01 | 04.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още