Американският автомобилен концерн General Motors Co. успя да достави 696 086 превозни средства в САЩ през второто тримесечие, което представлява ръст от 0,6 на сто спрямо същия период на 2023 г. През първото полугодие обаче компанията записва лек спад от 0,4% до 1 290 319 доставени превозни средства, информира CNBC.
По този начин GM запазва първото място по продажби на американския пазар, след като по-рано японската Toyota Motor Co. отчете 621 549 продадени автомобила в САЩ за второто тримесечие.
Мариса Уест, президент на бизнеса на GM в Северна Америка, подчерта силата на разнообразното портфолио от автомобили на компанията. „Имаме невероятно портфолио от разнообразни превозни средства и сме гъвкави“, изтъква тя. Тази гъвкавост позволява на GM да се погрижи за широк спектър от потребителски предпочитания, от традиционни превозни средства с двигател с вътрешно горене до разрастващия се пазар за електрически превозни средства.
Доставките на електромобили на GM през второто тримесечие растат с 40% до 21 930 броя. Този тип задвижване все още представлява едва 3,2% от общите продажби на компанията.
Продажбите на пикапи на GM достигат 229 хил. броя, което е с близо 6% повече спрямо година по-рано. Това са най-силните тримесечни продажби на пикапи от 2021 г. насам.
Ангажиментът на GM към електромобилите е очевиден в наскоро представените продукти и инвестициите в технологията. Гамата на компанията включва популярни модели като Chevrolet Bolt EV и GMC Hummer EV, които получиха положителен пазарен прием. Стратегията на GM да инвестира сериозно в зарядна инфраструктура и технологии е в съответствие с глобалните тенденции към устойчивост и намаляване на въглеродните емисии.
„Можем да спечелим, тъй като все повече клиенти се насочват към електромобилите“, изтъква Уест. Двойният подход на компанията – да инвестира в електромобили и да генерира печалба от двигателя с вътрешно горене - позволява на GM да обхване широка клиентска база, намалявайки рисковете, свързани с преходната фаза на пазара.
GM постави нови рекорди при доставките на електромобили през първата половина на 2024 г., записвайки 38 355 продажби. Този растеж подчертава стратегическия фокус на GM върху разширяването на електрическата гама. Регистрациите на електромобили на дребно за GM са се увеличили със 17% от началото на годината, изпреварвайки ръста от 10% в по-широката индустрия. До края на годината GM планира да предложи 10 електрически модела, насочени към големи пазари като Калифорния, Тексас, Флорида, Ню Йорк и Мичиган.
Въпреки успеха през второто тримесечие, цялостното представяне на GM през първата половина на 2024 г. буди известно безпокойство. Лекият спад в доставките на годишна база показва, че GM не е имунизиран срещу по-широките предизвикателства на пазара. Те включват прекъсвания на веригата на доставки, колебания в разходите за суровини и икономическа несигурност, които влияят на автомобилния сектор в световен мащаб.