fallback

Загубата на Northvolt за 2023 г. расте трикратно до 1 млрд. долара

Шведската компания страда от проблеми с увеличаване на производството

13:40 | 02.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Northvolt AB отчете нарастваща загуба за миналата година, тъй като компанията изпитва затруднения да увеличи производството на батерийни клетки за електрически автомобили във фабриката си в Швеция, съобщава Bloomberg.

Оперативната загуба на производителя се е утроила до 1,03 млрд. долара за миналата година. Главният изпълнителен директор Петер Карлсон казва, че компанията е трябвало да се справя с „множество предизвикателства и неуспехи“, докато се стреми да увеличи производството в своята фабрика.

„Цялостната посока е към по-стабилно производство“, изтъква Карлсон в годишния отчет на компанията. „Въпреки че предизвикателствата остават, очаквам положителната възвращаемост да бъде увеличена, докато се придвижваме към пускането на допълнителни производствени блокове в Northvolt Ett и нови фабрики в бъдеще“, добавя той.

Приходите леко се повишават до 128 млн. долара спрямо 107 млн. долара за 2022 г.

Най-важният европейски производител на батерии изпитва проблеми при премиването си към пълномащабно производство, като регионът изостава от азиатските конкуренти.

Клиенти като Scania на Volkswagen AG се оплакаха от забавяне на доставките, докато BMW AG се отказа от поръчка на батерии на стойност 2 млрд. евро поради проблеми с качеството, нанасяйки удар на усилията на региона да създаде независима верига на доставки за електромобили и свързаните с тях части.

В по-широк план Northvolt е изправена пред предизвикателства от притока на по-евтини батерии от Китай, където производители като BYD Co. са усъвършенствали така наречените литиево-желязо-фосфатни батерии. Търсенето на електромобили също се охлажда, което кара производители на автомобили като Mercedes-Benz Group AG и марката Audi на VW да коригират плановете си за електрификация.

Все пак във вторник Northvolt заяви, че се стреми към 25% пазарен дял в Европа до края на десетилетието, което се равнява на около 150 гигавата производствен капацитет. Освен завода си в Северна Швеция, компанията развива фабрика с Volvo Car AB близо до Гьотеборг, както и обект в Хайде, Германия. Тя също така се ангажира да построи завод в Монреал, Канада.

Миналия месец Bloomberg съобщи, че плановете за първично публично предлагане (IPO) са били отложени за следващата година поради предизвикателния пазар на листвания и оперативните трудности при увеличаването на производството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:40 | 02.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още