fallback

BYD отново хвърля ръкавицата на Tesla за короната сред електромобилите

Китайската марка е продала близо 1 млн. леки коли през второто тримесечие, от които 426 хиляди са изцяло електрически превозни средства

10:09 | 02.07.24 г. 1

BYD е продала рекорден брой електрически и хибридни автомобили през второто тримесечие, тъй като намаленията на цените и напредналите технологии са подтикнали потребителите към нови покупки, показват нови данни, видени от Bloomberg.

Най-популярната автомобилна марка в Китай е продала близо 1 млн. леки коли в периода април-юни, затвърждавайки възстановяването си след бавния старт на годината. Продажбите са стимулирани отчасти от решението на компанията да намали цените на повечето модели по-рано тази година, жертвайки рентабилността.

По отношение на изцяло електрическите превозни средства, тримесечните продажби на базирания в Шънджън автомобилен гигант от 426 хил. броя могат да помогнат на BYD отново да изпревари глобалния лидер в сегмента Tesla, за който се очаква да продаде подобен брой превозни средства. Американският концерн също се сблъсква със спад в продажбите на редица пазари, включително в Китай и Европа.

Някои анализатори очакват Tesla да е доставила 439 301 превозни средства за тримесечието.

В периода между април и юни BYD продаде рекордните 982 747 леки коли. През юни обемите достигат 340 211 електрически и хибридни превозни средства, което също е рекорд на месечна база. Износът е нараснал до над 100 хил. автомобила за първи път в рамките на едно тримесечие, докато търговското напрежение със САЩ и Европа се засилва.

Търговските бариери, които Вашингтон и Брюксел издигнаха срещу вноса на китайски електромобили, може да подкопаят глобалните амбиции на BYD да се разшири успешно на ключови пазари. В Европа продажбите на марката остават сравнително бавни дори преди налагането на допълнителните мита. Компанията се надява да привлече потребителите отчасти чрез спонсориране на Европейското първенство по футбол.

Продажбите на BYD растат до нови рекордни нива през второто тримесечие, подкрепени от ценовите отстъпки и технологичните иновации. Графика: Bloomberg

„Перспективите за третото тримесечие може да са различни“, коментира Юкиан Дин, анализатори в HSBC Qianhai Securities Ltd. „Търсенето може да е слабо, някои производители може да прибегнат до агресивно ценово действие“.

През второто тримесечие BYD пусна първия си хибриден пикап в Мексико, разширявайки се в нов сегмент. Автомобилната марка също така представи нова плъгин хибридна платформа, способна да измине над 2000 километра, което допълнително повишава продажбите.

Листнатите в Хонконг акции на BYD поскъпват с 15% през последното тримесечие, изпреварвайки ръста от 13% на Tesla и на повечето конкуренти в индустрията, чиито книжа поевтиняха през същия период.

BYD е продала 1,61 млн. електрически и хибридни превозни средства от началото на годината, което е увеличение от 29% спрямо същия период на миналата година, изоставайки по ръст от по-малкия си конкурент Geely Automobile Holdings, чиито продажби са се увеличили с 41% през годината до юни. Базираният в Ханджоу съперник на BYD повиши целта си за годишните продажби с 5% до 2 млн. превозни средства. BYD се насочва към продажби на 3,6 млн. автомобила до края на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:10 | 02.07.24 г.
fallback
Още от Новини виж още