fallback

Автомобилни компании: Канада няма да успее да електрифицира своя пазар до 2035 г.

BloombergNEF очаква до въпросната година електромобилите да съставляват около 70% от продажбите на пазара на нови коли в страната

22:26 | 19.06.24 г.
Автор - снимка
Създател

Автомобилните производители в Канада се съмняват, че страната ще се радва на достатъчно силно потребителско търсене на електрически превозни средства, за да постигне целта на правителството за постепенно спиране на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили до 2035 г., съобщава Bloomberg.

Ръководителите на Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co. очакват, че потребителите ще преминат към електромобили, ако те са по-достъпни, могат да отговорят на техните нужди и ако има достатъчно добре развита зарядна инфраструктура. Но тези условия не са изпълнени.

„Трябва да сме сигурни, че преразглеждаме целите, за да приведем същите в съответствие с реалността“, коментира Франк Вос, президент на Toyota Motor Manufacturing Canada, в интервю за Bloomberg. „Правителството може да направи толкова много, за да привлече потребителите да купуват превозните средства, които те биха искали да бъдат внедрени. Потребителите ще изберат това, от което имат нужда“, категоричен е той.

Електромобилите все още са малка част от пазара в Канада. Само 11% от новите превозни средства, регистрирани в страната през 2023 г., са електрически, плъгин хибридни или водородни модели. BloombergNEF наскоро понижи прогнозите си за продажбите на електромобили в Канада, изчислявайки, че до 2035 г. те ще съставляват около 70% от продажбите на първичния пазар.

Средната цена на ново превозно средство в Канада е 66 000 канадски долара (около 48 000 щатски долара), докато средната цена на ново електрическо превозно средство е 73 000 канадски долара, изчислява Canadian Black Book. Правителството казва, че неговата програма за стимулиране, която предоставя до 5000 канадски долара на купувачите на превозни средства с нулеви емисии, е помогнала да се направят електромобилите по-достъпни и да увеличат продажбите.

И все пак много потенциални купувачи на електрически модели се колебаят. При температури под нулата литиево-йонните батерии могат да загубят над 20% от пробега си , изтъква Recurrent, базирана в Сиатъл стартъп компания, която оценява батериите за електромобили. Но производителите на автомобили като Toyota казват, че концерните се опитват да решат този проблем като балансират между опасенията за теглото и размера.

Има и безпокойство относно пробега в огромната страна, където често има стотици километри разстояния между големите градове. Канада има за цел да инсталира 84 500 зарядни устройства и 45 водородни станции до 2029 г., финансирани отчасти чрез правителствената програма за превозни средства с нулеви емисии. Министерството на природните ресурси на Канада изчислява, че страната ще се нуждае от около 200 000 обществени зарядни устройства до 2035 г., но се надява, че частният сектор също ще финансира разширяването на мрежата.

Електромобилите изостават на пазара в Канада през 2023 г. Графика: Bloomberg

Членове на индустрията за автомобилни части призовават канадското правителство да съгласува по-тясно целите си за емисиите със САЩ, които облекчиха своите нови регламенти за изгорелите газове.

Но правителството на премиера Джъстин Трюдо се придържа към целите си за опазване на околната среда. „Правителството на Канада непрекъснато ще оценява напредъка към своите амбициозни цели за продажби на превозни средства с нулеви емисии, за да изпълни ангажиментите си във връзка с изменението на климата“, казва Хичам Аюн, говорител на Transport Canada.

Въпреки притесненията на Honda относно скоростта на възприемане от потребителите, японската компания все още планира да инвестира милиарди долари в производството на електромобили в Канада, откъдето ще обслужва и части от американския пазар.

„Има много неща, които трябва да си дойдат на мястото, за да се даде на хората увереността да направят прехода“, изтъква в интервю Жан Марк Льоклер, главен изпълнителен директор на Honda Canada.

Планът е да се разшири дейността на автомобилния производител в Алистън, Онтарио, за да произвежда хибридни и електрически превозни средства, като по този начин отговори на променящите се нужди на потребителите, посочва Льоклер. Хибридните превозни средства могат да се продават по-лесно сред потребителите, които се колебаят да преминат към изцяло електрически модели.

Льоклер казва, че Honda цели да намали разходите за батерии с 20% и производствените разходи с 35% за автомобили, произведени в Онтарио, като използва местна верига на доставки на суровини, което ще свие транспортните разходи.

Toyota обаче засега се въздържа от установяване на производство на електромобили в Канада. Компанията е предпазлива, тъй като все още няма силно търсене и подкрепа за електрификацията в сектора, изтъква Вос. Междувременно групата се фокусира върху прехода към хибридни превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:26 | 19.06.24 г.
fallback
Още от Новини виж още