Потребителското търсене на превозни средства, задвижвани с нов вид енергия (NEV), в Китай вероятно ще запази бързия си растеж, което ще увеличи нуждата от допълнително разширяване на зарядната инфраструктура за електрически модели, обяви Националната комисия за развитие и реформи на азиатската страна, цитирана от Ройтерс.
Бързото развитие на NEV в Китай напълно зачита пазарната конкуренция и страната ще насърчава трансформацията на своята автомобилна индустрия, заяви Ли Чао, говорител на регулатора.
Междувременно електромобилите възвръщат своята инерция на китайския автомобилен пазар, след като производителите на автомобили, захранвани изцяло с батерии, преодоляха спада в потребителските разходи благодарение на намаленията на цените и пускането на нови модели.
Всички водещи производители, от BYD Co. до Nio Inc., отчетоха силен ръст на продажбите през май. Seres Group Co., която работи с Huawei Technologies Co. при производството на популярните електромобили Aito, отбелязва най-голямото увеличение за периода, като компанията успява да достави 34 100 автомобила, което е почти тройно повече спрямо същия период на миналата година.
Nio отчита увеличение на продажбите от 234%, а Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd. отбелязва двукратен ръст на обемите.
BYD, най-популярната марка в страната, е продала 330 488 леки коли през миналия месец, увеличение с малко над една четвърт в сравнение с данните за май 2023 г.
Продажбите на Xpeng Inc. растат с 35 на сто, докато тези на Li Auto се увеличават с 24% през същия месец.
Възходящите данни подкрепят и търговията с акции на въпросните компании. Книжата на BYD поскъпнаха с над 6% в последния час от редовната търговия в Хонконг. Цената на акциите на Nio се увеличава с 5,1%, а книжата на Li Auto и Xpeng поскъпват съответно с 5,25 на сто и 1,7%.
Продължителният растеж подкрепя китайските производители на електромобили, които са изправени пред нарастващи предизвикателства у дома и в чужбина. През април китайските потребители ограничиха разходите за редица продукти - от дрехи до офис консумативи и автомобили. Със забавящото се търсене на превозни средства, задвижвани с батерии, където конкуренцията продължава да се засилва, производителите намаляват цените и ускоряват пускането на нови модели. BYD засили ценовата война, като намали цените на много популярни модели през февруари, което накара други конкуренти да го последват.