Германското правителство ще се опита да предотврати въвеждането на новите мита на Европейския съюз (ЕС) върху китайските електрически превозни средства - или поне да ги смекчи, ако пълното спиране не е възможно, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с плановете на Берлин.
Политиците в германската столица са оптимисти, че ЕС ще успее да намери решение в преки преговори с Китай, добавят източниците.
Най-голямата икономика в Европа твърдеше в навечерието на решението на Европейската комисия (ЕК), обявено по-рано тази седмица, че все още има място за споразумение с китайците, преди митата да влязат в сила на 4 юли. Германските политици виждат място за маневри и вярват, че имат съюзници в блока по темата, изтъква един от източниците, подчертавайки, че не само Китай, но и ЕС ще трябва да се придвижи към сделка.
Брюксел реши в сряда да наложи допълнителни мита върху електрическите автомобили, доставяни от Китай, като данъците достигат до 48% в зависимост от степента на сътрудничество, проявена от компаниите по време на разследването на ЕС. Това засяга китайските производители на автомобили, включително BYD, Geely и собственика на MG, SAIC. Те бяха обвинени в изкривяване на пазара чрез държавни субсидии и нарушаване на правилата на Световната търговска организация (СТО).
Европа се превръща в основна дестинация за произведените в Китай електромобили. Графика: Bloomberg
Китай заплаши с ответни мерки в областта на селското стопанство, авиацията и автомобилите с големи двигатели, заявявайки, че е дълбоко разочарован и твърдо се противопоставя на мерките срещу електромобилите. Всякакви подобни бариери може да навредят на германските производители, включително Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG, които разчитат в голяма степен на продажбите на най-големия автомобилен пазар в света.
Германският министър на икономиката Роберт Хабек коментира решението, изтъквайки, че „сега има възможност да се опитаме и да се надяваме да успеем да спрем“ заплахата от спираловидна ескалация на митата.
Хабек ще пътува до Китай следващата седмица и планира да обсъди въпроса с правителствени служители в Пекин. Той вече каза в края на април, че решението за митата срещу Китай не трябва да се вземе автоматично, а в крайна сметка да се обсъди и приложи от политиците.
преди 5 месеца До: wart ... хаха ... даскале , не те е бивало в сметки нивгаш ... рассийските степни изпарения ни-ко-га !! не са !! били !! ефффтинки !! ... удобни , да !! но ефффтинки , не !! разреждаме и го разпродаваме лека-полека , не ни мисли в Европата !! целта на заниманието с пълненето на газохранилищата , удобно изпразнени от гъссспром , дето и тръбите си гръмнаха за да не могат да се пълнят , беше да си диверсифицираме доставките . готово !! блатните са на 10% и в близките десетилетия ще е така !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Тези Еврогейове останаха без евтини енергийни източници като платиха ----- допълнително около 750 милиарда Евро разлика тъй като газохранилища бяха запълнени при най високи цени---- и сега има вероятност да загубят и Китайският пазар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца След като вкараха Европа в газова зависимост от Русия, сега в името на тесните интереси на няколко немски компании се слагат на Китай.Но докато Путин беше достатъчно п.р0ст да пропилее този стратегически коз с гламавата украинска авантюра, китайците едва ли ще подходят толкова т.ъп0.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар