fallback

Може ли България да се превърне във водещ хъб за автомобилен софтуер в ЦИЕ?

Българската автомобилна софтуерна индустрия е много ефективна, каза Любомир Станиславов, Аутомотив Клъстер България

19:18 | 07.06.24 г. 10

Българската автомобилна софтуерна индустрия се конкурира успешно с компаниите в ЦИЕ в областта на автомобилния софтуер, но и с държави като Индия и Китай, които са много агресивни при ценообразуването и успяват да вземат много проекти. Това каза арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

България има шанс, благодарение на събития като международната автомобилна конференция на Аутомотив Клъстер България, постепенно да се превърне във водещия хъб, поне в ЦИЕ, за създаване на такъв софтуер, посочи събеседникът.

По думите му българската автомобилна софтуерна индустрия се справя много по-добре и е много по-ефективна, отколкото тази в Индия и Китай. „Привличат се нови инвеститори, макар и това да става бавно, защото при нас има по-малко специалисти и конкуренцията за кадри е доста по-остра", каза той.

Над 300 души от цял свят ще се включат в международната автомобилна конференция, която ще се проведе в София през следващата седмица, анонсира Станиславов. Участниците са от всички краища на света, включително САЩ, Южна Корея, Китай и други. Конференцията е разделена на три части, като първата е  посветена изцяло на електромобилите, на литиево-йонните батерии, които се използват не само в автомобилната индустрия. Това е и една от най-търсените стоки в цял свят. 

Вторият ден от конференцията ще бъде най-същественият - ще се дискутират най-критичните за индустрията теми като автоматизация на производството, разясни Станиславов. 

"Много е важно да се провеждат такива събития, защото това е място където се срещат компаниите от индустрията и обменят опит. Това е от изключителна полза, както за българските предприятия, които работят в България, така и за тези, които идват от чужбина и се запознават с българската екосистема и възможностите на българските фирми", каза гостът.

Третият ден е посветен на това, с което ние сме различни от всички останали - автомобилният софтуер и електрониката, която се произвежда за автомобили, каза Станиславов. "Автомобилният софтуер в момента вече съставлява около 50% от печалбата в един автомобил. Тоест, най-печелившия компонент в един автомобил не са стъклата, не са губите, алуминиеви или пластмасови детайли, а софтуерът", каза Станиславов.

Повече може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:03 | 07.06.24 г.
fallback
Още от Новини виж още