fallback

Stellantis планира да разшири производството на екологични коли в Южна Африка

Целите на групата за страната ще зависят от обособяването на местен пазар за подобен тип превозни средства и премахването на митата по вноса

13:12 | 07.06.24 г.

Италиано-френската автомобилна група Stellantis NV, която ще започне изграждането на първия си монтажен завод в Южна Африка по-късно този месец, обмисля разширяване на производството в страната на така наречените превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), съобщава Bloomberg.

Решението, което ще включва разширяване на планирания завод за 3 млрд. ранда (158 млн. долара) на югоизточното крайбрежие, зависи от това дали ще бъде обособен местен пазар за превозните средства, посочва Майк Уитфийлд, управляващ директор на южноафриканското подразделение на концерна, който произвежда автомобили като Alfa Romeo и Jeep. Плановете могат да включват електрически превозни средства, автомобили, задвижвани с водород, или хибриди, добавя Уитфийлд.

Все още няма окончателно решение по темата, изтъква той.

В момента в Южна Африка не се произвеждат нито електромобили, нито превозни средства с водород. 

Автомобилната индустрия на африканската страна, която представлява повече от 5% от брутния ѝ вътрешен продукт и осигурява работа на над 116 хил. души, е застрашена да изостане значително в глобалния преход към електромобили, особено на най-големия експортен пазар, Европейския съюз (ЕС).

Правителството едва наскоро въведе рамка за инвестиции в местно производство на NEV превозни средства и все още не е свалило ограничаващите мита върху вноса на електрически модели. В допълнение, местната мрежа от зарядни станции остава крайно недоразвита.

„Имате нужда от местен пазар“, за да бъде заводът жизнеспособен, изтъква Уитфийлд, добавяйки, че правителството трябва да насърчи изграждането на зарядни станции, тъй като значителна част от продукцията може да се продава на местно ниво.

Южна Африка, най-силно индустриализираната страна на континента, също ще се стреми да произвежда компоненти за екологични превозни средства за износ, вместо да доставя в чужбина минералите, необходими за производството на автомобилите, посочва Уитфийлд. Той даде пример с редкоземните елементи, които се добиват в Южна Африка. Те се използват в магнити за електрически превозни средства, които се произвеждат масово в Китай.

Африканската страна, добавя Уитфийлд, трябва да се поучи от опита си с износа на необработена платина за използване в производството на ограничаващи замърсяването автокатализатори, монтирани на двигатели с вътрешно горене.

Заводът, който ще бъде изграден в специалната икономическа зона между пристанищата Нгкура и Порт Елизабет в провинция Източен Кейп, се очаква да започне производството на пикапи Peugeot Landtrek до края на 2025 г. Целта е да се достигне производство на 50 хил. превозни средства годишно в рамките на 18 месеца. След това капацитетът ще бъде разширен до 90 хил. коли, информира Уитфийлд.

Освен това групата проучва възможността да получи част от енергията си от възобновяеми източници, добавя той.

Stellantis ще се присъедини към Mercedes-Benz, Volkswagen AG, Isuzu Motors Ltd. и Ford Motor Co. в управлението на автомобилни заводи в Източен Кейп.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:13 | 07.06.24 г.
fallback
Още от Новини виж още