fallback

Volvo представи първия в света паспорт на електромобилна батерия

Компанията си сътрудничи с британския стартъп Circulor в разработването на решението, което ще бъде задължително за електрическите модели в ЕС от 2027 г.

16:42 | 04.06.24 г.

Шведският автомобилен производител Volvo Cars пуска първия в света паспорт на електромобилна батерия, записващ произхода на суровините, компонентите, рециклираното съдържание и въглеродния отпечатък на батерията на своя водещ SUV EX90, чието производство скоро ще започне, съобщава Ройтерс.

Паспортът е разработен от Volvo, собственост на китайската Geely, в партньорство с британския стартъп Circulor, който използва блокчейн технология за картографиране на веригите на доставки за компаниите. Разработването на решението е отнело повече от пет години на компаниите.

Паспортите на батериите ще бъдат задължителни за електрическите превозни средства, продавани в Европейския съюз (ЕС) от февруари 2027 г., като показват състава на батериите, включително произхода на ключовите материали, техния въглероден отпечатък и рециклираното съдържание.

Ръководителят на отдела за глобална устойчивост на Volvo Ванеса Бутани разкри пред Ройтерс, че въвеждането на паспорта почти три години преди влизането в сила на регулациите има за цел да осигури прозрачност за купувачите на автомобили, тъй като автомобилният производител възнамерява да произвежда единствено електрически автомобили до 2030 г.

„За нас е наистина важно да бъдем пионери и лидери“, изтъква Бутани.

SUV EX90 с паспорт на батерията трябва да влезе в производство скоро в завода на Volvo в Чарлстън, щата Южна Каролина, като доставките за клиенти в Европа и Северна Америка ще започнат от втората половина на годината.

Собствениците на коли Volvo могат да получат достъп до опростена версия на паспорта, като използват QR код от вътрешната страна на вратата на водача.

Бутани добавя, че паспортът ще бъде въведен постепенно във всички електромобили на Volvo.

Нова, по-пълна версия на паспорта ще бъде предадена на регулаторите.

Той също така ще включва актуална информация за изправното състояние на батерията,което е жизненоважно за оценка на електромобилите, за 15 години, като цената ще възлиза на 10 долара на кола, посочва главният изпълнителен директор на Circulor Дъглас Джонсън-Пенгсън.

Системата на Circulor проследява материалите за батерии от мината до готовите автомобили, използвайки производствените системи на доставчиците, за да следи материалите по цялата верига на доставки и проверява месечните сметки за енергия на доставчиците – и каква част от тяхната енергия идва от възобновяеми източници, за да изчисли общия въглерод отпечатък.

Ако Volvo включи доставчик, Circulor ще трябва да го одитира, за да поддържа информацията актуална, изтъква Джонсън-Пенгсън.

Паспортът също изисква промени в начина, по който Volvo проследява частите през своя производствен процес, за да разбере произхода на всяка част във всяко превозно средство.

Въпреки че няма такова изискване в САЩ, производителите на автомобили проявяват интерес към паспорта, защото може да се наложи да докажат, че отговарят на изискванията за субсидии за електромобили съгласно Закона за намаляване на инфлацията на САЩ (IRA), добавя Джонсън-Пенгсън.

Volvo инвестира в Circulor, както и Jaguar Land Rover и BHP, най-голямата публична миннодобивна компания в света.

Според Джонсън-Пенгсън се наблюдава засилен интерес сред производителите на автомобили да създадат паспорти за батерии. Дори да започнат сега с разработката, има малък шанс да приключат преди крайния срок, наложен от ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:42 | 04.06.24 г.
fallback
Още от Новини виж още