Tesla е намалила производството на най-продаваните си електромобили Model Y с двуцифрен процентен пункт в завода си в Шанхай от март насам, сочат данни от индустрията, потвърдени и от източник на Ройтерс.
Ходът цели да отговори на отслабващото търсене на остарелия модел на американската автомобилна компания в Китай, втория по големина пазар на компанията, където се продават мнозинството автомобили, произведени в завода в Шанхай и където избухна жестока ценова война сред производителите на електромобили на фона на забавянето на икономиката.
Заводът в Шанхай, който е най-големият приозводствен център на Tesla в света, планира да намали производството на Model Y с най-малко 20% за периода март-юни, съобщи запознат източник, пожелал да остане анонимен, тъй като въпросът е от частен характер.
Данни от Китайската асоциация на автомобилните производители сочат, че производството на Model Y в Китай е достигнало 49 498 броя през март и 36 610 през април, съответно спад със 17,7% и 33% спрямо година по-рано.
Общо Tesla е произвела 287 359 автомобила Model Y и Model 3 в Китай през първите четири месеца, с 5% по-малко спрямо същия период през 2023 г., като производството на Model 3 е било с 10% по-високо, сочат данните на CAAM.
За момента не е ясно дали намаляването на производството ще бъде удължено до второто полугодие на тази година, нито дали ще засегне и Model 3 и дали заводите на Tesla в САЩ и Германия също ще възприемат подобни съкращения на производството.
Tesla не е отговорила на молба за коментар.
Компанията запази целта си да доставя 20 млн. автомобила годишно до 2030 г. в най-новия си доклад, публикуван в четвъртък, още един знак, че тя прави преход от електромобилите към роботакситата. Tesla ускорява завоя и залага, че пробивът в изкуствения интелект ще донесе нов ръст на приходите.
Въпреки намаляването на производството и съкращенията на служители на компанията в отделите ѝ за продажби и услуги за зареждане в Китай, тя все още цели да продаде между 600 хил. и 700 хил. коли в страната през 2024 г. от общо 2 млн. електромобила, които цели да продаде в цял свят. Целите ѝ са непроменени спрямо началото на годината, съобщи отделен източник, пожелал да остане анонимен, тъй като няма разрешение да говори пред медии.
През април Tesla намали цените на Model Y в Китай до най-ниските им нива, откакто моделът беше пуснат в продажба за първи път в страната през 2021 г., и в същото време предложи финансиране с нулева лихва за купувачите на Model 3, за да повиши продажбите.
Делът на Tesla на китайския пазар на изцяло електрически или plug-in хибридни автомобили намаля до 6,8% през първите четири месеца на тази година спрямо 7,8% за цялата 2023 г., когато тя продаде 603 664 коли в страната, сочат данни на Китайската асоциация на пътническите коли.
Местната компания BYD води в сегмента в Китай с дял от 34,3% за първите четири месеца, което е спад спрямо 35 на сто за цялата 2023 г.