fallback

„М Кар София“: Автономните коли са факт, остава въпросът с регулирането

Навлизането на електромобилите в България се случи с известно забавяне поради редица причини - инфраструктурни, потребителски нагласи, политики за стимулиране

11:44 | 23.05.24 г.
Автор - снимка
Създател

Какво е бъдещето на автомобилната индустрия и как ще се развият европейският и българският пазар през следващите години – на тези и на други въпроси отговаря „М Кар София“ пред Investor.bg.

„М Кар София“ е оторизиран представител на германската премиум марка BMW. Компанията подкрепя събитието Real Estate Awards, част от проекта Real Estate Business Forums & Awards на Imoti.net, което ще се проведе на 28 май. Повече за него вижте тук.

- Електромобилите остават водеща тема в европейската автомобилна индустрия въпреки забавянето в търсенето през последните месеци. Как това задвижване влияе върху предпочитанията на българския потребител? Наблюдавате ли тенденция към ускорено преминаване от конвенционални коли към електрически?

Навлизането на електрическите автомобили в България се случи с известно забавяне спрямо общата европейска тенденция. Причините са комплексни – налична инфраструктура, потребителски нагласи, политики за стимулиране на прехода към въглеродно неутрална мобилност. Наблюдава се развитие на дела на електрическите автомобили, като все още доминира предпочитанието към такива с конвенционални двигатели.

- Как се развива автомобилният пазар в България на фона на опасенията в Европа относно навлизането на китайските марки? Може ли да говорим за реална опасност от отнемане на пазарен дял от базираните в Китай компании, които предлагат ценово по-достъпни модели предвид по-ниските производствени разходи и влиянието на азиатската страна върху веригата на доставки?

Мащабите на българския пазар са твърде малки, за да представлява целеви интерес за експанзия от китайски автомобилни компании, които изначално работят с огромни обеми. От друга страна, при по-малки пазари дори малък брой продажби се отразява в разпределението на пазарните дялове.

- Как виждате бъдещето на автомобилите след края на това десетилетие? Ще имат ли възможност българите да се придвижват в автономни превозни средства?

Българският пазар е неразделна част от европейския и в този смисъл всичко, което засяга глобалните промени в мобилността, е валидно и за нас. Като дългосрочни глобални цели в автомобилната индустрия се очертават автономното и споделеното шофиране и интензивната дигитализация. Технологично автономните превозни средства са факт. Ако се осъществи тяхната регулация, правна легитимация и постигнем нужната инфраструктурна обезпеченост за целта, то българите също ще получат възможност да се придвижват в автономни превозни средства.

- Наскоро „М Кар София“ се ангажира с проекта Volt Taxi. Какво отличава този проект от останалите таксиметрови услуги?

Качеството. Комфортните и сигурни автомобили BMW, на които заложиха от компанията, в комбинация с премиум обслужването към клиента на таксиметровата услуга, я превръща в достъпен и удобен премиум трансфер.

- Real Estate Awards е част от проекта Real Estate Business Forums & Awards, който има за цел да фокусира вниманието върху сектора на недвижимите имоти и неговите основни двигатели. Тази година ще бъдат проведени общо 8 форума, фокусирани върху нуждите на сектора, както и национален конкурс, който ще отличи най-успешните брокери и агенции за недвижими имоти, сайтове, инвеститори и строители. Защо подкрепяте това събитие?

М Кар София като компания с утвърдено име в автомобилния бранш и официален представител на премиум брандове (MINI, BMW, Rolls-Royce), участва в партньорски форуми и инициативи с компании, и организации, с които споделя общи разбирания за ексклузивност по отношение на продукт и услуга. В тази връзка ние изключително ценим партньорството си с Real Estate Awards и предоставената възможност да бъдем част от това събитие.

Генерален партньор на Real Estate Awards е Пощенска банка. Основен партньор е Имоти Премиер. Конкурсът се организира с подкрепата на М Кар Груп – BMW дилър, Unique Estates, New Estates, ERA Недвижими имоти, Явлена недвижими имоти, JTI, Софконсулт, SpreadIT, Devin, , VINOPOLY, White Bite Catering, HIT Max, shоp.gladen.bg, J Point Group, DiKa, Photocorner.bg и Къмпинг Градина.

Институционални партньори на проекта са Български Съвет за Устойчиво Развитие, Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), Университета за национално и световно стопанство (УНСС), Френско-българска търговска и индустриална камара, НСНИ, Международна федерация за недвижими имоти „FIABCI“, Камарата на строителите в България, Българската фасилити мениджмънт асоциация, Камара на архитектите в България, Българска стопанска камара – съюз на българския бизнес и Столична община.

Медийни партньори са Investor.bg, Dnes.bg, Bulgaria ON AIR, Money.bg, сп. BusinessGlobal, Градът Медия Груп, вестник „Строител“ и Stolica.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:47 | 23.05.24 г.
Още от Новини виж още