Китайският производител на електрически превозни средства Nio Inc. представи първото превозно средство от новата си по-евтина марка Onvo, която има за цел да се конкурира с Model Y на Tesla Inc., най-продаваният електромобил в света, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли представи SUV-а Onvo L60 в Шанхай, като заяви, че компанията има за цел да се конкурира и с RAV4 на Toyota Motor Corp., като предоставя семейни автомобили, които балансират между клиентското изживяване и разходите.
Onvo L60 е оборудван с разработена от Nio 900-волтова система за бързо зареждане и предлага средна консумация на енергия от 12,1 киловатчаса (кВтч) на 100 километра, малко по-ниска от Model Y на Tesla, изтъква Ай Тичън, президент на марката Onvo.
Автомобилите на този бранд ще имат достъп до повече от 1000 станции за смяна на батерии и 25 000 обществени зарядни устройства, принадлежащи на Nio, добавя Ай.
Ройтерс съобщи миналата седмица, че Nio е сключила сделка за доставка на батерии с BYD за Onvo, тъй като се отказа от плановете си да произвежда батерии вътрешнофирмено като част от усилията си за намаляване на разходите на фона на тежката ценова война при електромобилите в Китай.
Nio продаде 45 673 електромобила през първите четири месеца на тази година, което представлява 3% от общите продажби на този тип задвижване в Китай. Пазарният лидер BYD отчете 46% повишение на доставките на годишна база до 301 631 превозни средства, като изцяло електрическите модели представляват 139 902 от тях.
Според Китайската асоциация за леки автомобили (PCA) Tesla е доставила приблизително 89 064 автомобила в Китай през март, спрямо 60 365 през февруари, което е най-ниското ѝ ниво от декември 2022 г., и представлява леко увеличение от 88 869-те превозни средства през март 2023 г.